فیل اسپنسر: هنوز زمان استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی فرا نرسیده است

شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
انتهای سال میلادی جاری و اواخر سال 2016 میلادی دو هدست واقعیت مجازی روانه‌ی بازار خواهند شد. شماری از استودیوهای بازی‌سازی نیز در حال توسعه‌ی بازی‌هایی هستند که از این هدست‌ها پشتیبانی کنند. اما در این بین افرادی نظیر فیل اسپنسر به موفقیت این گجت‌ها در بازه‌ی زمانی فعلی خوش بین نیستند.
تبلیغات

فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس باکس در کمپانی مایکروسافت، از جمله‌ی افرادی است که اعتقاد دارد هدست‌های واقعیت مجازی نمی‌توانند در بازه‌ی زمانی فعلی موفق باشند. وی ایده و فناوری کاربردی و جالب توجه این گجت‌ها را کتمان نمی‌کند.

فیل اسپنسر در گفتگویی با مجله‌ی Edge به این موضوع اشاره کرده است:

فکر نمی‌کنم که در حال حاضر زمان خوبی برای عرضه‌ی محصولات حوزه‌ی واقعیت مجازی باشد. من در مورد پنج سال آینده هیچ نظری ندارم، اما مطمئن هستم که این محصولات در حال حاضر نمی‌توانند موفق باشند. من معتقدم در حال حاضر باید به سراغ فناوری‌ها و ایده‌هایی رفت که می‌توان با استفاده از آن تجربه‌ی کاربری ایکس‌باکس وان را بهتر کرد.

وی به این نکته اشاره کرد که مایکروسافت سال گذشته فعالیت‌هایی را در حوزه‌ی بازی و  واقعیت مجازی انجام داده، اما به جزئیات این فعالیت‌ها اشاره نکرد. از جمله‌ی مشکلات عمده در مورد فناوری هدست‌های واقعیت مجازی باید به فریم‌ریت پایدار و همچنین پاسخگویی سریع بازی‌ها اشاره کرد که نیازمند قدرت پردازشی بالایی است.

بسیار طبیعی است که تیم ایکس‌باکس در مایکروسافت نگران هدست‌های واقعیت مجازی باشد، چراکه کامپیوتر‌های رومیزی قدرت لازم را برای پردازش اطلاعات به منظور استفاده در عینک‌های واقعیت مجازی را دارند، در حالی که کنسول ایکس‌باکس در حال حاضر فاقد چنین قدرتی است. با این حال اسپنسر اهمیت این فناوری را به خوبی درک کرده است. وی در این خصوص گفت:

با نگاه به هدست‌های واقعیت مجازی از جنبه‌ی محتوای دیجیتال مورد استفاده، این گجت‌ها بسیار فوق‌العاده به نظر می‌رسند و از این‌رو قرارگرفتن هدست‌های واقعیت مجازی در کنار کنسول‌ها و کامپیوتر‌ها بسیار جالب توجه است.

هرچند اسپنسر زمان کنونی را برای استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی چندان مناسب نمی‌داند، اما سونی، رقیب مایکروسافت در دنیای کنسول‌های بازی اعلام کرده که هدست واقعیت مجازی مورفئوس را تا نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ برای پلی‌استیشن 4 روانه‌ی بازار خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات