اپل چندین آسیب پذیری موجود در OS X را فقط برای نسخه یوسیمتی برطرف کرد

شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
مطالعه 1 دقیقه
اپل چند روز پیش آی‌او‌اس جدید با نسخه‌ی 8.3 را ارائه کرد، در این نسخه شاهد تعداد زیادی شکلک جدید هستیم و بسیاری از باگ‌ها برطرف شده است. اپل همچنین امروز اعلام کرد که تعدادی آسیب‌ پذیری‌ در OS X کشف کرده که فقط برای کاربران Yosemite برطرف خواهد کرد.
تبلیغات

 به نظر می‌رسد طی چند روز اخیر کاربران مک با مشکلی جدی مواجه هستند، زیرا اپل اعلام کرده که در بطن سیستم عامل OS X چندین آسیب پذیری کشف کرده که فقط برای کاربران یوسیمتی این آسیب‌پذیری‌ها برطرف خواهد شد. روز گذشته این کمپانی بروزرسانی را برای این سیستم عامل ارائه کرده که اگر کاربر یوسیمتی نیستند قادر به دریافت آن نخواهید بود، از این رو حتما سیستم عامل خود را به این نسخه ارتقا دهید.

آسیب پذیری‌هایی که اپل در سیستم عامل خود کشف کرده دسترسی‌های بیشتری را برای هکرها فراهم می‌کند، توسط این آسیب پذیری‌ها و با برقراری یک ارتباط بک‌دور از سیستم عامل OS X، دسترسی روت فراهم می‌شود. اساسا این عملکردها دسترسی سیستمی را برای هکرها فراهم کرده و می‌توانند تمامی اقدامات را بدون درخواست مجوز و اجازه از سیستم عامل انجام دهند.

این آسیب پذیری‌ها توسط متخصص امنیتی اِمیل کارن‌همر در ماه اکتبر سال گذشته گزارش شده که طبق گزارشات از سال ۲۰۱۱ در OS X قرار دارد. اپل پچ‌های امنیتی را برای کاربران Mavericks و Mountain Lion ارائه‌ نخواهد کرد و دلیل آن را پیچیدگی رفع آن اعلام کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات