نتایج نظر سنجی Adobe: تنها ۱۰ درصد از کاربران آیفون و آیپد اقدام به خرید اپل واچ خواهند کرد

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی Adobe با برگزاری یک نظرسنجی تخمین می‌زند که ۱۰ درصد از کل دارندگان آیفون و آیپد  در ۱۸ ماه آینده قصد خرید اپل واچ را پیدا می‌کنند. اگر این اتفاق بیفتد، اپل موفق به فروش ۲۵ میلیون واحد از ساعت هوشمند خود خواهد شد.
تبلیغات

این حدس و گمان بر اساس نظر سنجی به وجود آمده که در آن از ۱۰۰۰ شخص آمریکایی دارای گوشی هوشمند و تبلت درباره خرید دستگاه‌های پوشیدنی سوال شده که ۲۷ درصد از آن‌ها اعلام کرده‌اند که به احتمال زیاد اقدام به خرید یک گجت پوشیدنی می‌کنند و دو سوم از این جمع گفته‌اند که در فکر خرید اپل واچ هستند. Adobe به دلایلی فکر می‌کند این دو سوم در نهایت عدد زیادی برای اپل خواهد شد.

در مقیاس کلی، نتیجه گیری شده که ۱۸ درصد از دارندگان گوشی‌های هوشمند و تبلت (هم iOS و هم اندروید) اپل واچ می‌خرند. البته باید در نظر گرفت که بسیاری از افراد پاسخ داده به این سوال‌ها، از عباراتی همچون «شاید»، «احتمالا»، «ممکن است» برای خرید این محصول استفاده کرده‌اند. اگر خریداران اپل واچ که هم‌اکنون از پلتفرم اندروید گوگل استفاده می‌کنند را کنار بگذاریم، Adobe مدعی است ۱۰ درصد از کاربران کنونی iOS اقدام به خرید اپل واچ می‌کنند.

پیش از این در ماه ژانویه نیز چنین بررسی و تحقیقاتی صورت گرفته بود که در آن ۱۸ درصد افرادی که آیفون 6 یا آیفون 6 پلاس داشتند، گفته بودند قطعا اپل واچ را در لیست خرید خود گذاشته‌اند. با این درصد خرید، اپل موفق به فروش ۳۵ میلیون اپل واچ تنها در سال اول خواهد شد. اما تحلیلگران تاکنون عدد‌های مختلفی از حجم فروش این محصول اعلام کرده‌اند: از ۱۰ میلیون تا ۳۷ میلیون واحد!

تمام این موارد البته تنها در قالب حدس و گمان می‌گنجد و تا اعلام قیمت‌ نسخه‌های مختلف این ساعت نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی داشت. باید تا امشب ساعت ۲۰:۳۰ منتظر بمانیم و ببینیم اپل چه قیمت‌هایی برای نسخه‌های مختلف اپل واچ اعلام می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات