۵ ابزار و نرم‌افزار ایمیل که باید امتحان‌شان کنید

یک‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷
مطالعه 5 دقیقه
آیا پست‌الکترونیکی هنوز زنده‌ است؟ بعضی‌ها اعتقاد دارند که استفاده از پست الکترونیکی دیگر مثل سابق مرسوم نیست ولی برخی دیگر هنوز استفاده از ایمیل را به روش‌های دیگر ترجیح می‌دهند.
تبلیغات

پیغام‌های شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها دائما روی گوشی‌های هوشمند ظاهر می‌شوند و براحتی با استفاده از گوشی‌های هوشمند خیلی سریع می‌توان به آنها پاسخ‌ داد، با این حال هستند اشخاصی مثل من که هنوز از روش سنتی پست الکترونیکی استفاده می‌کنند. البته در این شکی نیست که بهترین روش برای مکاتبات اداری و رسمی به دلیل امکانات موجود در این سرویس، ایمیل است.

در ادامه به معرفی ۵ ابزار کاربردی برای ایمیل می‌پردازیم:

 Dart

با یک ابزار برای کاربران مک شروع می‌کنیم. به لطف توییتر و پیامک‌های ۱۴۰ حرفی در حال حاضر ایمیل‌های کوتاه و ساده بین کاربران رواج زیادی پیاده کرده است. دارت یک اپلیکیشن ارزان قیمت است که با نصب آن آیکان هواپیمای کاغذی در نوار ابزار بالای مک ظاهر می‌شود که با باز کردن آن امکان ارسال سریع ایمیل فراهم می‌شود.

دارت در هنگاه تهیه ایمیل امکانی را فراهم می‌آورد که با استفاده از آن می‌توان نامه‌ای کوتاه با گزینه‌های از قبل پیش‌بینی شده تهیه کرد تا شخص دریافت کننده تنها با انتخاب گزینه‌ی مورد نظر پاسخ خود را ارسال کند. بنابراین دیگر نگرانی از بابت تایپ کردن یک ایمیل بلندبالا برای پاسخ دادن به یک سوال کوتاه وجود ندارد. تنها کاری که اشخاص دریافت کننده باید انجام دهند انتخاب گزینه‌ی مورد نظر است.

dart

Canned Responses

خیلی اوقات ایمیل‌هایی که به دست‌مان می‌رسند پاسخ‌های یکسانی دارند ولی هر بار که این ایمیل‌ها به دریافت می‌کند، مجبورید یک متنی که چندبار تایپ کرده‌اید را دو مرتبه تایپ کنید یا اگر که خیلی با این مورد برخود کرده‌ باشید در جایی متن خود را نگاه می‌دارید تا در زمان مناسب از آن استفاده کنید.

Canned Response یکی از افزونه‌های جیمیل است که می‌توان از قسمت Labs در جیمیل آن‌را فعال کرد. با فعال کردن این افزونه، گزینه‌ی Canned responses در قسمت More options در صفحه ارسال ایمیل اضافه می‌شود؛ با استفاده از این افزونه براحتی می‌توان تعداد زیادی از متن‌هایی که از قبل آماده کرده‌اید را ذخیره کنید و زمانی که به آن نیاز دارید به راحتی عنوان مورد نظر را انتخاب کنید تا متن دلخواه‌تان در ایمیل درج شود.

canned responses

Write Mom

همه ما عاشق مادرمان هستیم. مادر ما را به دنیا آورده و زحمت بسیاری را متحمل شده تا به اینجا برسیم. ولی به محض اینکه بزرگ می‌شویم و تشکیل خانواده می‌دهیم دیگر براحتی نمی‌توان هر زمان که خواستیم او را ملاقات کنیم بخصوص که مجبور باشید در شهری دیگر زندگی کنید. گاهی اوقات هم به دلیل مشغله‌ی کاری فراوان حتی فراموش می‌کنیم تا تماس تلفنی با او برقرار کنیم.

Write Mom‌ یک سرویس رایگان است که به طور مرتب به شما یادأوری می‌کند تا به مادرتان ایمیل ارسال کنید. تنها باید مشخص کنید که مادرتان شما را با چه نامی صدا میزند و همچین نیاز دارید تا آدرس ایمیل مادرتان را وارد کنید. با این کار همیشه به یاد مادرتان خواهید بود و اون هم دیگر از شما بابت تماس نگرفتن گلایه نمی‌کند.

writemom

Thrust

تا به حال در چنین موقعیتی قرار گرفته‌اید که به دنبال آدرس ایمیل از شخصی که در شرکتی کار می‌کند، باشید و نتوانید آن‌را پیدا کنید؟ یا اینکه تنها نیاز به روشی دارید تا بتوانید آن‌را سریع‌تر پیدا کنید؟ Thrust ‌ سرویسی است که به این نیاز شما پاسخ می‌دهد.

تنها کافی است تا نام شخص مورد نظر و نام دامنه‌ای که او از آنجا ایمیل دارد را وارد کنید، بلافاصله Thrust شروع به جستجو برای یافتن آدرس ایمیل او می‌کند. Thrust ‌ با استفاده از توییتر آدرس ایمیل افراد را پیدا می‌کند و برای شما به نمایش می‌دهد.

thrust

Password Meter

مقاله‌مان را با چیزی به پایان می‌رسانیم که تمام مفاهیم ایمیل به آن وابسته است (رمز عبور). اگر رمز عبور وجود نداشت همه اطلاعات حساب‌ها ایمیل به سرقت می‌رفت. بنابراین برای محافظت از اطلاعات مهمی که در صندوق ایمیل‌مان وجود دارد باید از رمزهای عبور پیچیده استفاده کرد.

Password Meter بصورت زنده به شما نشان می‌دهد پسوردی که در حال وارد کردن آن هستید تا چه اندازه قوی است. پسورد میتر فاکتورهای زیادی برای انتخاب رمزعبور دارد که در حین وارد کردن رمز عبور، آنرا با الگوهای خود قیاس می‌کند و نهایتا امتیاز پسورد انتخاب شده را به درصد نمایش می‌دهد.

passwordstrength

اگر شما هم با نرم‌افزار، افزونه یا هر گونه سرویس کارآمدی برای ارسال و دریافت ایمیل آشنا هستند آنرا از طریق بخش نظرات با ما به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات