فورد از دو موتور سیکلت الکتریکی با قابلیت اتصال به گوشی هوشمند رونمایی کرد

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
کنگره جهانی موبایل به پایان رسید و انتظار معرفی هر چیزی را در این رویداد داشتیم به جز موتور سیکلت‌های الکتریکی فورد که برای سفرهای درون شهری ایمن طراحی شده‌اند. این کمپانی در MWC 2015 از نمونه اولیه دو دستگاه موتور سیکلت الکتریکی موسوم به MoDe:Me و MoDe:Pro رونمایی کرد که می‌خواهیم بیشتر با آنها آشنا شویم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

طبق اعلام فورد، هر دو مدل موتور سیکلت الکتریکی این شرکت به یک موتور 200 وات و باتری 9 آمپر ساعتی مجهز شده‌اند و حداکثر سرعت آنها به 25 کیلومتر در ساعت می‌رسد. جالب است که وقتی کمی دقت می‌کنیم با یک طراحی به سبک اسکوتر روبرو می‌شویم.

هر دو مدل دارای سنسور دوربین عقب هستند و بعد از تشخیص خودروی پشتی که به سرعت در حال نزدیک‌شدن است، با لرزاندن دستگیره‌های موتور سیکلت این مورد را به شما هشدار می‌دهند. همچنین اگر اپلیکیشن ویژه این موتور سیکلت‌ها در حال اجرا باشد، این هشدار روی نمایشگر گوشی نیز نشان داده می‌شود.

carwarning

همچنین در کنار‌ه دسته‌های موتور سیکلت چراغ‌هایی وجود دارد که راننده خودرو را از برخورد احتمالی با شما آگاه می‌سازد و به او پیشنهاد می‌کند برای جلوگیری از این اتفاق ناگوار سرعت خود را کاهش دهد.

WP 20150303 14 17 42 Pro-73

گفته می‌شود هر دو مدل به نسخه اولیه اپلیکیشن اختصاصی فورد به نام MoDe: Link مجهز شده‌اند که در حال حاضر فقط با آیفون 6 اپل سازگاری دارد. این اپلیکیشن به موتور سیکلت سوار کمک می‌کند تا مسیر خود را مشخص کرده و بازخوردهایی که روی دسته‌های موتور سیکلت به او ارائه می‌کنند، در طول مسیر همراه وی باشند. گفته می‌شود نمایشگرهای چشمک‌زن نیز برای نشان دادن زمان دور زدن موتور سیکلت به دیگر رانندگان، به صورت خودکار فعال می‌شوند.

نکته جالب درباره موتور سیکلت‌های فورد تاشو بودن آنها است که می‌توانید به کمک اپلیکیشن موجود از ایستگاه‌های اتوبوس، قطار یا مترو به عنوان روش‌های سریع‌تر حمل و نقل با خبرشده و همراه با موتور سیکلت خود سوار شوید! همچنین گفته می‌شود این اپلیکیشن می‌تواند هزینه مربوط به حمل و نقل عمومی تا مقصد را به شما نشان دهد.

WP 20150303 14 16 14 Pro-73

یکی دیگر از قابلیت‌های داخلی اپلیکیشن موتور سیکلت‌های برقی فورد تشخیص جاده‌های مناسب موتور سیکلت و اعلام هشدار نسبت به دیگر خطرات بالقوه است. از مدل DoMe: Pro می‌توانید برای مشاغلی چون پیک موتوری استفاده کنید و قابلیت تاشدن و قرار گرفتن پشت یک ون را دارد، در حالی که مدل DoMe: Me برای رفت و آمدهای عادی است.

کلیه‌ی اخبار و مقالات نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/mwc-2015/ مشاهده کنید.

مارکت اندرویدی مایکت ، اسپانسر ویژه زومیت در پوشش خبری نمایشگاه MWC 2015، با بیش از ۵۰ هزار برنامه و بازی ایرانی و خارجی در خدمت شما است.

 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات