اپل واچ ضدآب است؛ اما با آن شنا نکنید

سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
اپل در کنفرانس خود تمامی قابلیت‌های ساعت هوشمندش را معرفی کرده و به تمامی سئوالاتی که در ذهن تمامی کاربران نقش بسته بود، پاسخ داد.
تبلیغات

ساعت هوشمند اپل دارای استاندارد IPX7 است؛ این استاندارد مقاومت دستگاه را در برابر غوطه وری در آب تا عمق یک متر نشان می‌دهد. این ساعت هم تحت پشتیبانی از استاندارد IPX7 می‌تواند تا عمق یک متر به مدت ۳۰ دقیقه فشار آب را تحمل کند.

در واقع کاربران می‌توانند با این ساعت دوش گرفته یا زیر باران قرار گیرند. شستن دست‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند اما شنا کردن با این ساعت ممکن است مشکلات جدی را به وجود بیاورد.

اپل در این کنفرانس گفت:

برای مثال به همراه داشتن این ساعت هنگام ورزش، در زیر باران و شستن دست‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ اما شنا کردن با این ساعت را توصیه نمی‌کنیم.

قابلیت شدت ضدآب بودن اپل‌ واچ نسبت به مدل‌های مختلف آن فرق می‌کند. استاندراد IPX7 مناسب برای دستگاه‌های الکترونیکی کوچک مانند گجت‌های پوشیدنی است که در فضای باز از آن‌ها استفاده می‌شود. البته بسیاری از دستگاه‌هایی که دارای GPS هم هستند این استاندارد را شامل می‌شوند.

اپل دهم آوریل را برای پیش فروش ساعت هوشمند خود در نظر گرفته و از روز ۲۴ آوریل هم به خریداران عرضه خواهد شد. دو مدل ساعت ۳۸ و ۴۲ میلی‌متری به همراه بند ورزشی با تنوع رنگ عرضه خواهد شد و ۳۴۹ دلار ارزش دارد و قیمت پایه برای مدل استیلی ۵۹۹ دلار و مدل لوکس آن ۱۰.۰۰۰ دلار است.

منبع appleinsider

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات