Pebble بیش از 1 میلیون ساعت هوشمند فروخت

سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در حالی که گوگل و اپل اخیرا بر سر جلب توجه در بازار ساعت‌های هوشمند در حال نزاع بوده‌اند، سازنده‌ی مستقل محبوب این ابزارهای پوشیدنی، Pebble به آرامی در حال پیشروی، بهبود محصولات و فروش ساعت‌های خود بوده است. طی مصاحبه‌ای، مدیرعامل پبل اعلام کرد تا انتهای سال پیش رقم فروش ساعت‌های این کمپانی از مرز 1 میلیون دستگاه گذشت.
تبلیغات

اریک میجیکوفسکی در مصاحبه‌ای که به تازگی صورت گرفته، اعلام کرد که پبل در تاریخ 31 دسامبر سال پیش از مرز فروش 1 میلیون ساعت هوشمند عبور کرد. این مقدار بیش از دو برابر رقمی است که پبل در ماه مارس اعلام کرده بود که نشان می‌دهد سیاست کاهش قیمت و افزودن ویژگی‌های جدید در نیمه‌ی سال، موجب شتاب گرفتن نرخ فروش این ابزار پوشیدنی محبوب شده است.

تا کنون بزرگ‌ترین و مشخص‌ترین رقیب پبل در بازار ساعت‌های هوشمند، پلتفرم اندروید ور گوگل بوده است که در میانه‌ی سال 2014 معرفی شد و روی دستگاه‌هایی از کمپانی‌های مختلف، از موتورولا گرفته تا سامسونگ، ال‌جی، ایسوس و سونی دیده می‌شود. گوگل هنوز آماری در خصوص فروش اندروید ور طی شش ماه گذشته ارائه نکرده که موجب می‌شود تعیین موفقیت یا عدم موفقیت این پلتفرم در این مرحله امکان‌پذیر نباشد. گفته می‌شود که سامسونگ در سال 2013 مجموعا 800 هزار ساعت از سری Galaxy Gear خود روانه‌ی بازار کرده اما این شرکت نیز در خصوص آمارهای جدیدتر همچنان سکوت اختیار کرده است.

به گفته‌ی میجیکوفسکی، Pebble تصمیم دارد موفقیت خود را در سال 2015 نیز با ارائه‌ی محصولات جدید و معرفی یک پلتفرم نرم‌افزاری جدید که هیچ شباهتی به آنچه تا به امروز روی ساعت‌های هوشمند دیده‌ایم ادامه دهد. در حالی که گوگل و اپل در ساعت‌های هوشمند نیز همچون گوشی‌ها روی اپلیکیشن‌ها متمرکز شده‌اند، گفته می‌شود بستر نرم‌افزاری جدید پبل به گونه‌ای کاملا متفاوت ظاهر خواهد شد. میجیکوفسکی پیش از اشاره به این مساله که اپلیکیشن‌ها اگرچه همچنان در پلتفرم پبل حضور خواهند داشت، اما تمرکز اصلی پلتفرم روی آن‌ها قرار نخواهد داشت، گفت:

ما به یک چارچوب جدید برای استفاده بعنوان یک مدل تعاملی روی ساعت‌ها دست پیدا کرده‌ایم. این چارچوب شباهتی به آنچه امروز می‌بینیم نخواهد داشت و شباهتی به آنچه روی گوشی هوشمندتان وجود دارد هم نخواهد داشت.

در ادامه‌ی معرفی نسخه‌ی فلزی ساعت هوشمند پبل موسوم به Pebble Steel در ماه ژانویه، این کمپانی سال 2014 را سال سرمایه‌گذاری خواند که موجب افزایش تعداد کارکنان این شرکت از 30 نفر به بیش از 100 نفر شد که تعدادی از کارکنان پیشین بخش طراحی webOS TV ال‌جی نیز در میان آن‌ها حضور دارند. گفته می‌شود که بسیاری از این افراد در حال کار روی ایجاد یک پلتفرم نرم‌افزاری جدید برای پبل هستند.

اگرچه پبل تا به امروز شاهد موفقیت‌های خوبی بوده، اما مسلما سال 2015 چالش‌های فراوانی پیش روی این کمپانی و محصول آن قرار خواهد داد. از جمله این چالش‌ها، می‌توان به ارائه‌ی اپل واچ در ماه آپریل اشاره کرد. گوگل نیز به سرعت در حال مطرح کردن پلتفرم اندروید ور خود است و انتظار می‌رود شرکای سخت‌افزاری این شرکت، نسل دوم و حتی سوم ساعت‌های اندرویدی را امسال وارد بازار کنند.

پبل با ایجاد پشتیبانی قوی برای توسعه‌دهندگان، به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده و فعالیت توسعه‌دهندگان روی پلتفرم این شرکت طی چند ماه به دو برابر ارتقا یافته است. پبل طی همین ماه از شبیه‌ساز تحت وب خود رونمایی کرد که امکان ساخت و آزمایش اپلیکیشن‌ها را بدون نیاز به نصب هرگونه نرم‌افزار روی سیستم فراهم می‌کند. در حال حاضر پلتفرم پبل از 6,000 اپلیکیشن و پوسته برخوردار است و به گزارش پبل، حدود 25 هزار توسعه‌دهنده از سراسر دنیا روی این پلتفرم کار می‌کنند. اگر پبل قصد داشته باشد در مقابل گوگل و اپل از قلمرو خود دفاع کند، مسلما به تمام نیروی توسعه‌دهندگان خود نیاز خواهد داشت.

میجیکوفسکی بیش از این جزئیات مربوط به برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پبل را مطرح نکرد و اعلام کرد که برای مشاهده‌ی آنچه این کمپانی در آستین دارد، همچنان باید تا اواخر سال جاری میلادی منتظر بمانیم. جنگ بر سر مچ دست شما تازه آغاز شده و سال 2015 میدان نبردهای بزرگی در این حیطه خواهد بود. پبل نیز با برچسب موفقیت فروش 1 میلیون دستگاه و پلتفرم جدید خود، در حال آماده شدن برای رقابت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات