کاهش سهم سامسونگ در سه‌ماهه‌ی چهارم 2014 به موجب فروش بالای چینی‌ها و اپل

سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
پس از آنکه کمپانی‌های تولیدکننده‌ی گجت‌های موبایل گزارش‌ مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۵ را منتشر کردند، حال استراتژی آنالیتیکس (Strategy Analytics) گزارش خود برای فروش گوشی‌های‌هوشمند در فصل سوم را منتشر کرده که نشان می‌دهد به خاطر فروش آیفون ۶ و ۶ پلاس و همچنین گوشی‌های چینی، وضعیت برای سامسونگ چندان درخشان نیست.
تبلیغات

براساس گزارش منتشر شده توسط استراتژی آنالیتیکس، سامسونگ برای چندمین فصل متوالی باز هم با کاهش سهم از بازار جهانی روبرو شده است. سامسونگ در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ سهمی ۱۰ درصدی را از بازار جهانی مال خود کرده است. این بدین معنی است که از هر ۱۰ گوشی‌هوشمند به فروش رفته در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ میلادی یک گوشی متعلق به سامسونگ بوده است. در سوی مقابل، اپل ۴۸.۹ درصد از بازار را در اختیار گرفته است.

در مورد درآمد حاصل از فروش گوشی‌های‌هوشمند، وضعیت سامسونگ چندان بد نیست. این کمپانی ۱۷ درصد از درآمد کل فروش گوشی‌های‌هوشمند را در اختیار گرفته است که شاید عرضه‌ی گوشی‌هوشمند رده بالایی نظیر گلکسی نوت ۴ را بتوان اصلی‌ترین دلیل این درآمد خواند. اپل اما سهم بسیار بزرگ‌تری را به خود اختصاص داده است. سامسونگ از سال ۲۰۱۱ میلادی و از زمان عرضه‌ی آیفون 4S توسط اپل، چنین سهم پایینی را در بازار گوشی‌های‌هوشمند به خود ندیده بود. سامسونگ در سال ۲۰۱۳ میلادی، با در اختیار گرفتن سهم ۳۴.۱ درصدی در برابر ۳۴.۲ درصد اپل، کاپرتینویی‌ها را پشت سر گذاشت.

اپل بار دیگر در سال ۲۰۱۴ میلادی توانست با در اختیار گرفتن سهمی ۳۷.۶ درصدی در برابر ۲۵.۱ درصد، سامسونگ را پشت سر بگذارد و ال‌جی نیز با در اختیار داشتن ۴.۳ درصد از بازار، جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. در این بین هوآوی، سونی و شیائومی به ترتیب با در اختیار داشتن ۳.۸، ۳.۷ و ۳.۳ درصد از بازار، رتبه‌های بعدی را در اختیار گرفتند.

انتظار می‌رود ساسونگ رکود خود را در سال ۲۰۱۵ میلادی به موجب عرضه‌ی گلکسی S6 متوقف کند. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات