لیزارد اسکواد مسئولیت حمله به وب‌سایت گوگل در ویتنام را برعهده گرفت

سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
لیزارد اسکواد مسئولیت ایجاد اختلال در فعالیت وب‌سایت گوگل در ویتنام را بر عهده گرفت. صفحه‌ی خانگی گوگل در ویتنام پس از یک حمله‌ی هکری، به تصویر یک شخص به همراه یک متن که مسئولیت حمله را به لیزارد اسکواد نسبت می‌دهد، تغییر کرده است.
تبلیغات

 شخص به تصویر کشیده شده هنوز بصورت دقیق تعیین هویت نشده اما تصور می‌شود وی یکی از اعضای گروه هکری لیزارد اسکواد باشد. متن صفحه‌ی به نمایش گذاشته شده توسط هکرها از این قرار است:

هک شده توسط لیزار اسکواد؛ ضمن خوش آمد گویی از طرف antichrist ،Brian Krebs ،sp3c ،Komodo ،ryan ،HTP و Rory Andrew Godfrey (به نمایندگی از تکزاس)

گوگل با انتشار بیانیه‌ای در خصوص این رویداد، اعلام کرده که هیچ گونه اطلاعات شخصی در اثر این حمله در خطر قرار نگرفته است:

ما از این مساله که برخی کاربران برای دسترسی به google.com.vn با مشکل مواجه هستند آگاهی داریم. ما با نهادهای مسئول در خصوص وضعیت این دامنه ارتباط برقرار کرده‌ایم و امیدواریم مساله به زودی مرتفع شود.

این هک، جدیدترین حلقه از زنجیره‌ی خرابکاری لیزارد اسکواد به شمار می‌رود که مراکز سطح بالا را هدف قرار داده است. از جمله این اهداف می‌توان به خارج شدن Xbox Live و PlayStation Network از دسترس طی تعطیلات سال نو میلادی اشاره کرد که موجب خشم عده‌ی بسیاری از گیمرها شد. این حقیقت که گروه خرابکاری لیزارد اسکواد اکنون توانسته وب‌سایت گوگل را بصورت کامل در یک کشور مورد هدف قرار داد، ممکن است نشانه‌ای بر پیشروی بیشتر این گروه باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات