تماشا کنید: استفاده پرنده‌بازهای ابوظبی از پهپاد برای تعلیم پرندگان!

دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
مطالعه 1 دقیقه
استفاده از پهپاد به گونه‌ای که پرندگان شکاری به آن حمله کنند، اصلا ایده خوبی نیست، با این حال می‌توان از پهپاد برای تربیت پرندگان استفاده کرد!
تبلیغات

گیزمودو گزارش داده که برخی پرنده‌بازها در امارات متحده عربی از کوادکوپترها به عنوان ابزاری جدید برای آموزش پرندگان شکاری استفاده می‌کنند. شاهین‌ها برای شکار طعمه، فضای زیر خود را اسکن می‌کنند. آنها گستره‌ای مخروطی شکل را می‌بینند و ابعاد این مخروط بستگی به ارتفاعی دارد که در حال پرواز باشند. شاهین پرنده‌ای است که اصولا علاقه‌ای به پرواز در ارتفاعات زیاد ندارد، اما از قدیم، تعلیم‌دهندگان این پرنده تلاش می‌کردند تا به هر طریقی کاری کنند که شاهین بالا و بالاتر برود و رکورد جدیدی ثبت کنند.

روش سنتی به این صورت بود که طعمه‌ای را در زیر یک کایت یا بالون کوچک قرار می‌دادند و آن را در ارتفاعات معلق نگاه می‌داشتند. شاهین نیز به ارتفاعات پرواز کرده، طعمه را گرفته و برای صاحبش می‌آورد تا جایزه‌ای را برای این کار خود دریافت کند. به این ترتیب به مرور زمان شاهین یاد می‌گرفت که در ارتفاع بالاتری پرواز کند تا بتواند گستره وسیع‌تری را برای پیدا کردن شکار ببیند.

تعلیم شاهین به وسیله پهپاد نیز از همین قاعده پیروی می‌کند. در واقع پهپادها با قابلیت کنترل دقیق‌تر و دوربین‌هایی که با خود حمل می‌کنند، جایگزین کایت و بالون شده‌اند. در ادامه می‌توانید ویدیویی از این فرایند را که توسط همان پهپاد حامل طعمه گرفته شده مشاهده کنید:

دانلود ویدیو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات