مرکز تحقیقاتی جدید سامسونگ با تمرکز روی پهپادها، چاپ سه‌بعدی و واقعیت مجازی تاسیس شد

سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ یک مرکز تحقیقاتی جدید تاسیس کرده که بصورت خاص روی پهپادها، مسائل روباتیک، چاپ سه‌بعدی و واقعیت مجازی تمرکز خواهد کرد. گفته می‌شود این گروه تحقیقاتی جدید در بخش دستگاه‌های موبایل کمپانی سامسونگ جای خواهد گرفت.
تبلیغات

 گروه تحقیقاتی جدید سامسونگ با هدف کار روی فناوری‌های نوین بعنوان زیرمجموعه‌ی بخش موبایل این کمپانی تاسیس خواهد شد؛ با این حال گفته می‌شود فعالیت این بخش مستقل خواهد بود و تحقیقات خود را بر پایه‌ی فناوری‌ جاروبرقی‌های روباتیک سامسونگ و هدست واقعیت مجازی Gear VR که در شراکت با آکیولس ریفت ساخته شده آغار خواهد کرد. یکی از سخنگوهای سامسونگ به روزنامه‌ی تایم کره در این خصوص گفته است:

با توجه به اهمیت بالای این تیم، اعضای آن از اختیار و استقلال عمل بیشتری برخوردار خواهد بود. دلیل این مساله این است که فعالیت تیم تحقیقاتی جدید سامسونگ، توسعه‌ی یک دستگاه خاص برای استفاده‌ در آینده‌ی نزدیک نخواهد بود و تمرکز اصلی، بر توسعه‌ی راه‌حل‌های جامع برای افزایش توانمندی‌های تولیدی سامسونگ است. این تیم به تحقیق در خصوص این مساله خواهد پرداخت که فناوری چگونه می‌تواند به زندگی روزمره‌ی مردم برای ساخت آینده‌ای بهتر کمک کند.

این اقدام در راستای دستیابی به اهداف مدیرعامل سامسونگ در خصوص اینترنت اشیاء صورت گرفته است. سامسونگ تصمیم دارد اینترنت اشیا را به محیطی بدل کند که در آن سرانجام همه‌چیز به اینترنت متصل بوده و نوعی «هوش دسته‌جمعی» میان دستگاه‌هایی که به تنهایی هیچ هوشمندی ندارند ایجاد شود. در صورت دستیابی به این هدف، سرانجام کلمات و عباراتی نظیر اینترنت اشیاء که سال‌هاست بدون هیچ مفهوم قابل درکی بیان می‌شوند، به واقعیت بدل خواهد شد.

فناوری‌های مطرح امروزی نظیر واقعیت مجازی، چاپ سه‌بعدی و پهپادها همگی از جمله مواردی هستند که در آینده‌ی نزدیک شاهد همه‌گیر شدن آن‌ها خواهیم بود. اگرچه سرمایه‌گذاری بر نوآوری‌های بلند مدت از ارزش خاصی برخوردار است، اما شرکت‌ها برای حفظ بقای خود ملزم به تمرکز بر فناوری‌هایی هستند که در آینده‌ی نزدیک به بازار خوبی دست پیدا خواهند کرد. سامسونگ نیز به خوبی متوجه این مساله شده و رویکرد فعالانه‌ای برای برخورد با آن در پیش گرفته است. رقابت در این بازارها نیز بزودی رونق خاصی خواهد گرفت که حضور اولیه در آن‌ها برگ برنده‌ی مهمی در دستان سامسونگ قرار خواهد داد.

سامسونگ ۱۰۰ میلیون دلار بودجه برای توسعه‌دهندگان اینترنت اشیاء در نظر گرفته و وعده داده است تمامی دستگاه‌ها و لوازم خانگی ساخته شده توسط این شرکت، طی 5 سال به اینترنت متصل خواهند شد و از قابلیت‌های اینترنت اشیاء پشتیبانی خواهند کرد.

موفقیت‌های پیشین سامسونگ بصورت عمده مدیون ارائه‌ی دستگاه‌هایی با سطح قیمت رقابتی در بازار بوده است. این فرمول تجارت اکنون قدیمی بوده و ما باید برای پاسخگویی به نیاز مردم به شکلی نوآورانه و از طریق فناوری‌های جدید به دنبال راه‌حل‌های تازه باشیم.

سامسونگ در مدت اخیر با کاهش سود کسب و کار دستگاه‌های موبایل خود مواجه شده و نرخ رشد فروش دستگاه‌های برتر این شرکت نظیر گلکسی نوت 4 و گلکسی اس 5 از دو سو تحت تاثیر قرار گرفته است. کمپانی اپل از یک طرف با شدت بخشیدن به رقابت و سازندگان چینی نظیر شیائومی، لنوو و هواوی نیز از سوی دیگر با ارائه‌ی سطوح قیمت مقرون به‌صرفه‌تر موجب فشار بیشتر بر این سازنده‌ی بزرگ کره‌ای شده‌اند.

اکنون سامسونگ با توجه ویژه به مراکز نوآوری خود تلاش می‌کند فناوری‌های خود را تجدید کرده و حیاتی دوباره به توان رقابتی خود ببخشد. سامسونگ به لطف تجربه و تخصص خود در زمینه‌ی تولید نیمه‌هادی‌ها و قطعات پردازشی از اهرم فشار و مزیت رقابتی مهمی برخوردار است که توسط توان مالی بالای این شرکت پشتیبانی می‌شوند.

دیدگاه شما در این خصوص چیست؟ آیا فعالیت‌های تحقیقاتی اخیر سامسونگ در دستگاه‌ها و بازارهای نوظهور، از این کمپانی سازنده‌ای خلاق، نوآور و پیشرو خواهد ساخت؟ نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات