اپل واچ در جایگاه دومین گجت پوشیدنی پرفروش دنیا قرار گرفت

جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل با معرفی اپل واچ وارد بازار ساعت‌های هوشمند شد. از طرفی شیائومی نیز با معرفی دستبند هوشمند ۱۵ دلاری خود توانسته سهم بزرگی از بازار را مال خود کند و از لحاظ تعداد فروش در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ پس از اپل در مقام سوم قرار گرفته است.
تبلیغات

بنابر گزارش موسسه‌ی تحقیقات بازارِ IDC، در سه‌ ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵ فیت‌بیت با فروش ۴.۷ میلیون ساعت هوشمند توانسته ۲۲.۷ درصد سهم بازار را در دست گرفته و مقام اول را در بین فروشندگان گجت‌های پوشیدنی هوشمند کسب کند. با این که فیت‌بیت همچنان مقام اول را دارد اما با ورود شرکت‌هایی مانند اپل و شیائومی به بازار، سهم این شرکت در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.

در مقام دوم اپل با فروش ۳.۹ میلیون دستگاه اپل واچ توانسته ۱۸.۶ درصد از بازار را در دست بگیرد. اپلی‌ها توانسته‌اند در عرض چند ماه و با معرفی اپل واچ این جایگاه را کسب کنند.

در جایگاه سوم شیائومی با فروش ۳.۷ میلیون نسخه از می بند و می بند ۱ اس قرار دارد. این شرکت در مقایسه با سهم ۵.۷ درصدی که در مدت زمان مشابه در سال گذشته داشته، توانست سهم خود را به ۱۱.۷ درصد افزایش داده و به ۱۷.۴ درصد برساند. در رتبه‌های بعدی گارمین و BBK قرار گرفته‌اند و به ترتیب ۴.۱ و ۳.۱ درصد بازار را در دست دارند. نکته‌ی جالب در این بین، نبود سامسونگ در بین ۵ شرکت برتر است که البته به دلیل عدم عرضه‌ی ساعت گیر اس ۲ در سه ماهه‌ی سوم این اتفاق امری طبیعی به نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات