تماشا کنید: رقابت صفر تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت لافراری، پی‌وان و ۹۱۸

پنج‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
مطالعه 4 دقیقه
زورآزمایی ابرخودروهای فراری لافراری، مک‌لارن P1 و پورشه ۹۱۸ هم‌چنان ادامه دارد و این بار این خودروها در مسابقه‌ی درگ صفر تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت به رقابت پرداخته‌اند. برای تماشای سومین و جذاب‌ترین قسمت از مقایسه‌ی ابرخودروهای هیبریدی با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

برای تشخیص قابلیت‌های خودرو‌های معمولی می‌توان تنها با بررسی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر، تا حدود زیادی به میزان توانایی‌های آن‌ها پی برد. اما برای تست ابرخودروهای ۹۰۰ اسب بخاری، سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها شروع غرش آن‌ها خواهد بود. به همین دلیل سوپرکار درایور، وب‌سایت تخصصی بررسی سوپر‌اسپرت‌ها، سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را برای به چالش کشیدن لافراری، ۹۱۸ و P1 انتخاب کرده است.

از زمان معرفی ابرخودروهای هیبریدی فراری لافراری، مک‌لارن P1 و پورشه ۹۱۸ همواره علاقه‌مندان دنیای خودرو در انتظار مقایسه‌ای حرفه‌ای بین این خودرو‌ها بودند. مجله‌ی سوپرکار درایور با تهیه‌ی هر سه خودرو تحت بالاترین استاندارد‌ها، این مقایسه را در سه قسمت انجام داده است که قسمت نهایی و جذاب‌ترین آن‌ها رقابت شانه به شانه در مسیر مستقیم و سرعت صفر تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است. تمامی خودرو‌ها نمونه‌های عادی تحویل داده شده به خریداران بوده است و هیچ کدام از شرکت‌های تولیدکننده، در تامین خودروها نقشی نداشته‌اند. به همین دلیل تمامی نمونه‌های موجود از امکانات معمولی برخوردار هستند و بر روی آن‌ها سفارشی‌سازی خاصی در جهت بهبود عملکرد در پیست‌ها انجام نشده است. 

اما پیش از تماشای ویدیوی مقایسه‌ی این ابر‌خودرو‌ها لازم است نکاتی ذکر شود. برای کاهش تاثیر استفاده از راننده‌های مختلف، خودرو‌ها بر روی مود‌های مخصوص خود تنظیم شده‌اند. پورشه ۹۱۸ روی مود ریس هیبرید قرار گرفت تا تمام توان نیروی پیشرانه و موتور های الکتریکی به صورت همزمان در اختیار راننده قرار بگیرد. فراری لافراری نیز روی مود ریس تنظیم شده بود تا موتورهای الکتریکی در کنار پیشرانه از لحظه‌ی شروع با تمام توان خود آغاز به کار کنند. پی‌وان نیز روی مود تِرک خود تنظیم شده بود. پیش از شروع مسابقه باتری تمامی خودرو‌ها تا حداکثر خود شارژ شدند تا از عملکرد موتور‌های الکتریکی با حداکثر توان خود اطمینان حاصل شود. 

با توجه به تاثیر به سزای مهارت رانندگان در شروع مسابقه و عملکرد سیستم لانچ کنترل خودرو‌ها، مسابقه چندین مرتبه تکرار شد و در نهایت سریع‌ترین داده بدست‌ آمده هر خودرو از سیستم وی‌باکس (VBOX) ثبت و مقایسه شد.

در ادامه شما را به تماشای ویدیوی مسابقه درگ جذاب‌ترین و سریع‌ترین ابر‌خودروهای حال حاضر جهان دعوت می‌کنیم.

لینک دانلود

گشتاور عظیم و سیستم چهارچرخ محرک ۹۱۸ باعث برتری مطلق آن در ابتدای مسابقه شد

در ابتدای مسابقه گشتاور عظیم و سیستم چهارچرخ محرک پورشه ۹۱۸ باعث برتری آن نسبت به رقبای خود شده است. این خودرو تا سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت سریع‌تر از سایرین بود. در سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت ۹۱۸ موتور الکتریکی محور جلو را از مدار خارج کرد تا پایداری خودرو افزایش یابد. توان بالاتر پیشرانه‌ی مک‌لارن پی‌وان به حدود ۱۱ ثانیه زمان احتیاج داشت تا در سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت به پورشه برسد و سپس از وی عبور کند.

نحوه‌ی استفاده پی‌وان از توان پیشرانه‌ی خود باعث تبدیل شدن آن به سریع‌ترین خودرو در میان رقبای خود شده است

برای مشاهده عبور لافراری از ۹۱۸ باید تا سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت منتظر بمانید تا سرانجام سریع‌ترین خودرو تاریخ فراری نیز در این رقابت خودی نشان بدهد. نیروی پیشرانه‌ی لافراری برای عبور از پی‌وان کافی نبود؛ زیرا زمانی که این خودرو سرعت ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرد، پی‌وان از سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت عبور کرده بود. نمودار زیر به خوبی نمایانگر توانایی خودرو‌ها در سرعت‌گیری در مسیر مستقیم است.

نمودار داده‌های لافراری، پی‌وان و ۹۱۸

در نهایت پس از مقایسه فراری لافراری، مک‌لارن پی‌وان و پورشه ۹۱۸ در سه بخش مختلف می‌توان پی‌وان را سریع‌ترین خودرو در میان رقبای خود دانست.

حس و لذت رانندگی لافراری را هیچ‌ خودرویی ارایه نمی‌دهد

سوالی که در این میان به وجود می‌آید این است که چرا لافراری به عنوان سریع‌ترین خودروی تاریخ فراری قافیه را به رقبای خود واگذار کرد؟! با وجود عملکرد بهتر پورشه و مک‌لارن، تمامی رانندگان به دلیل پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندری و غرش فوق‌العاده‌ی آن در کنار بدنه‌ای جذاب، فراری را انتخاب کردند. آن‌ها جذابیت رانندگی با فراری را حسی عنوان کردند که رقبای آن توانایی ارائه‌ی آن را در حال حاضر ندارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات