تماشا کنید: لحظه اصابت گلوله به بالستیک ژلی

پنج‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
بالستیک ژلی به دلیل مقاومت بالا و جنس متفاوت در تیراندازی کاربرد بسیاری دارد؛ اما اگر گلوله‌ای به بالستیک ژلی اصابت کند چه اتفاقی می‌افتد؟ در ادامه برای تماشای ویدئوی مربوط به این تیراندازی با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بالستیک‌ها قطعاتی از ژلاتین محکم هستند که برای سنجش نفوذ پرتابه اعم از تیر کمان، گلوله و ساچمه مورد استفاده قرار می‌گیرند. نکته‌ی جالب درباره‌ی ماده مذکور،  ضریب نفوذ و حالت آن است که شباهت بسیاری به بدن انسان یا حیوانات دارد. اما این ماده تا چه حد در برابر اصابت گلوله مقاومت دارد؟ برای بررسی مقاومت بالستیک، اخیرا آزمایشی انجام شده که در آن چندین گلوله پی‌در‌پی به این ماده اصابت می‌کند. 

در این آزمایش بالستیک ژلی طرح بدن مورد استفاده قرار گرفته و از فاصله‌ای کمتر از دو متر گلوله‌ها به سمت این ماده پرتاب می‌شوند. در هر بار اصابت گلوله حالت بالستیک ژلی بهم نخورده و فقط تکان می‌خورد. گلوله‌ها در ظاهر به بالستیک آسیبی وارد نمی‌کنند اما پس از عبور از بافت ژلاتینی آن به سرعت ژل موجود در آن را پخش می‌کنند. بالستیک‌های ژلی در خانه نیز قابل تهیه شدن هستند و برای درک بهتر آزمایش اصابت پرتابه‌ها، می‌توان تکه استخوانی را در داخل بالستیک قرار داد.

در ادامه‌ ویدئوی مربوط به این آزمایش را مشاهده می‌کنید: 

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات