اسکوتر Gogoro با ایستگاه‌های تعویض باتری زمان شارژ را به ۶ ثانیه کاهش داد

پنج‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بزرگ‌ترین مانع برای توسعه‌ی هر چه بیشتر وسایل حمل و نقل الکتریکی نیاز به شارژ است که این پروسه‌ بسیار زمان‌بر است. اما متخصصان سابق اچ‌تی‌سی که کمپانی Gogoro را تاسیس کرده‌اند، ایده‌ی تعویض باتری‌های موتورسیکلت را برای کاهش زمان مورد نیاز شارژ٬ پیاده کرده‌اند.
تبلیغات

شماری از  متخصصان سابق اچ‌تی‌سی با تاسیس یک کمپانی جدید به اسم Gogoro، یک اسکوتر الکتریکی را با قابلیت اتصال به سرویس‌های ابری توسعه داده‌اند که شارژ کردن باتری آن در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن صورت می‌پذیرد. برای شارژ کردن این اسکوتر کافی است به یکی از ایستگاه‌های شارژ باتری مراجعه کرده و باتری‌های قدیمی را با باتری‌های جدید تعویض کرد. هاروکی لوک و متیو تیلور، از جمله‌ی متخصصان اچ‌تی‌سی بودند که در سال‌های نه‌‌چندان دور شماری از بهترین محصولات اچ‌تی‌سی را روانه‌ی بازار کردند. Gogoro محصولی است که با هدف بهبود مصرف انرژی در کلان شهرها توسعه یافته است.

در واقع محصول معرفی شده توسط گوگورو شامل دو کامپوننت اصلی است: اسکوتر و سیستم توزیع شده‌ی شارژ باتری که شبکه‌ی انرژی گوگورو نام دارد. این شبکه متشکل از ایستگاه‌های شارژ باتری است که Go Station نام دارد و می‌توان در صورت اتمام باتری اسکوتر با مراجعه به آن‌ها باتری‌های جدید را جایگزین باتری‌هایی کرد که انرژی آن‌ها رو به پایان است. گوگورو برای تحقق این امر باتری‌های متفاوتی را در اسکوتر خود به کار گرفته است که می‌توان آن را به‌راحتی تعویض کرد. گوگورو این باتری‌های لیتیوم-یونی را با همکاری پاناسونیک توسعه داده است. این باتری‌های لیتیوم یونی از ۲۵ سنسور مختلف بهره می‌برند و برای اینکه تنها کاربران دارای مجوز بتوانند از آن استفاده کنند این باتری با استفاده از الگوی ۲۵۶ بیتی رمزگذاری شده است.

لینک دانلود

برای استفاده از این سرویس کافی است کاربران پس از خرید یک SmartScooter در سرویس Gogoro Energy Network ثبت نام کنند. پس از آن می‌توان اپلیکیشن اندروید و iOS این سرویس را دریافت کرد که اطلاعات کاربردی را در مورد اسکوتر در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان اطلاعاتی از قبیل آخرین سرعت و همچنین میزان انرژی باقی مانده دریافت کرد. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان رنگ نور پس‌زمینه‌ی داشبورد و رنگ کل سیستم چراغ‌ها را تغییر داد. همچنین امکان قفل کردن اسکوتر نیز با استفاده از این اپلیکیشن وجود دارد.

GogoroInt

مهم‌ترین وظیفه‌ی این اپلکیشن اطلاع‌رسانی کاربر زمانی است که باتری در حال پایان است، در این حالت کاربر به نزدیک‌ترین ایستگاه هدایت می‌شود تا در کمترین زمان ممکن باتری خود را تعویض کند. براساس اطلاعات منتشر شده کل زمانی که می‌توان در آن باتری‌ها را تعویض کرد، ۶ ثانیه است.

توسعه‌دهندگان این اسکوتر با توجه به وجود ۲۰۰ میلیون دستگاه اسکوتر در سراسر جهان موفقیت این طرح را پش‌بینی می‌کنند. براساس اطلاعات ارائه شده برای ترویج استفاده از این ابزار‌ها لازم است با بالا رفتن تولید٬ قیمت را کاهش داد تا کاربران نیز از آن استقبال کنند.

اسکوتر گوگورو از آلومینیوم ساخته شده و حداکثر قدرت خروجی آن برابر ۶٫۴۰۰ وات در ۴٫۰۰۰ دور در دقیقه است که در واقع ۸.۵۸ اسب‌بخار در ۴٫۰۰۰ می‌شود. گوگورو قادر است در ۴.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت برسد. همچنین سرعت حرکت این خودرو به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. با استفاده از این اسکوتر می‌توان سر پیچ‌ها تا ۴۵ درجه به سمت چپ و تا ۴۸.۵ درجه به سمت راست متمایل شد که این موضوع پیچیدن را برای کاربر تسهیل می‌کند. شاسی گوگورو با استفاده از آلیاژ سبک‌وزنی توسعه یافته و بدنه‌ی آن نیز از آلومینیوم پوشش داده شده است. خود اسکوتر نیز از سنسورهای مختلفی بهره می‌برد و می‌توان با استفاده از این موتور سیکلت ۹۰ کیلومتر را با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت طی کرد. سیستم تعلیق گوگورو از جت‌های جنگنده الهام گرفته شده است. 

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات