وقتی برندهای معتبر قدم به فروشگاههای مواد غذایی میگذارند!
تصور کنید به یک فروشگاه بزرگ مواد غذایی سر زده و در میان راهروهای طولانی آن قدم میزنید، جایی که ردیفهای ممتد مواد غذایی با بسته بندیهای متنوع و جذاب، به مشتریان چشمک زده و آنان را ترغیب به خرید بیشتر میکنند. چه میشد اگر در میان این همه محصول با بسته بندی چشمگیر، مارکهای معتبری همچون اپل، ورساچه، فراری و....نیز به چشم میخورد. برندهایی که هرگز توقع حضورشان دراین سطح نمیرود، اما مسلما حتی در صورت حضور در این شاخه نیز، به بهترین شکل با طراحیهای ظریف و حساب شده، به سادگی توجهات بسیاری را به محصولات خود جلب میکردند. در این صورت عکسالعمل شما چگونه بود؟
پدی مرگویی (Peddy Mergui) طراح خلاقی است که به موضوع ورود برندهای معروف به حوزهی مواد غذایی و نتیجهی آن پرداخته است.
این مجموعه که "Wheat is Wheat is Wheat"، نام دارد، به خوبی نشان میدهد که هر کدام از این برندها، حتی در صورت حضور در این بازار جدید نیز، آمادگی ارائهی محصولاتی متنوع و البته متفاوت را دارند و اینکه نمیتوان برای خلاقیت حد و مرز یا قوانین خاصی مشخص کرد. حتی غولهای جهان در حوزههای الکترونیک، ماشین یا مد نیز میتوانند مواد غذایی را به کالاهایی متفاوت و البته پرطرفدار تبدیل کنند.
پدی به هر دو مشخصهی اصلی این کالاها توجه کرده، یعنی به صورت همزمان انتخاب نوع محصول و نحوهی ارائهی آن را مد نظر قرار داده است. به عنوان مثال فراری، پاستا را در ظرفهای استوانهای قرمز و زرد ارائه کرده یا نایکی از اشکال هندسی و آرم خود برای بسته بندی میوه استفاده کرده است.
این مشخصات سبب شده که این طرحها به شکل قابل قبول، باورپذیر و منطقی به نظر برسند. او درست انگشت بر نقاط روشن و مشخصههای اصلی طراحیهای این برندها گذاشته و رابطهای قوی و مناسب بین فرم بسته بندی، نوع محصول و نحوهی ارائهی آن برقرار کرده است. گویی اگر واقعاً قرار بر حضور آنها در بازار مواد غذایی بود، شاهد چیزی به جز این نبودیم.
شیر پاکتی آی میلک (iMilk)، اپل
کرهی بولگاری
قهوهی کارتیه و برنج باسماتی HSBC
غذای کودک- شَنِل
بیسکوئیت- دولچه و گابانا
پاستا- فِراری
قوطی خیارشور- گوچی
سالامی لوئی ویتون
پرتقال نایکی
بسته بندی آرد- پرادا
ماست مارک تیفانی
تخم مرغ به سبک ورساچه
بسته بندی نمک، فلفل- هرمس
نظر شما چیست؟ تا چه حد این طرحها را باور پذیر و منطقی یافتید؟ اگر این طرحها واقعی بودند، به نظر شما کدام برند در دنیای مواد غذایی نیز با قدرت بیشتری خواهد درخشید؟
نظرات