اعمال تحریم‌های بیشتر علیه‌ی کره‌ی شمالی از سوی آمریکا پس از حمله به سونی

شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا با صدور فرمان جدیدی، مجوز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه‌ی کره‌ی شمالی را صادر کرد. این تحریم‌ها در پاسخ به حمله‌ی سایبری انجام شده به سونی پیکچرز صورت گرفته است.
تبلیغات

 براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی منتشر شده توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا، باراک اوباما فرمان جدیدی را برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه‌ی کره‌ی شمالی در پاسخ به حمله‌ی سایبری این کشور صادر کرده است.

همانطور که پیش‌تر در زومیت خواندید، هکر‌ها در تلاش برای ممانعت از اکران فیلم مصاحبه، پیام‌های تهدیدآمیز متعددی را منتشر کردند که در جریان آن حتی افرادی را که به تماشای این فیلم می‌رفتند، هدف تهدید‌های خود قرار دادند. مصاحبه یک فیلم سینمایی کمدی است که داستان آن با محوریت سفر دو خبرنگار به کره‌ی شمالی برای براندازی کیم‌ جونگ اون انجام می‌پذیرد. این فیلم باوجود جنجال خبری بی سابقه، نظر منتقدان را به خود جلب نکرده است.

جیکوب جی.لو، منشی وزارت خزانه‌داری آمریکا در سخنانی گفت:

تحریم‌هایی که امروز بر علیه کره‌ی شمالی اعمال شده، تلاشی است برای آنکه این کشور نتایج اقدامات مخرب خود را دریافت کند. باوجود ادامه داشتن تحقیقات توسط اف‌بی‌آی برای روشن شدن ماجرای حمله به سونی پیکچرز، تحریم‌های اعمال شده در جهت نشان دادن حمایت دولت آمریکا از شهروندان و کمپانی‌های تجاری فعال در این کشور انجام می‌شود. همچنین این تحریم‌ها را باید پاسخ مناسبی به تهدید‌های انجام شده به منظور زیر سوال بردن امنیت ملی آمریکا دانست.

تحریم‌های جدید٬ ۱۰ مقام دولتی کره‌ی شمالی را به‌همراه سه آژانس دولتی این کشور هدف قرار داده است. این آژانس‌ها و افراد دیگر قادر نخواهند بود تا با سیستم مالی ایالات متحده ارتباط برقرار کنند.

باوجود نشانه رفتن اتهامات به سمت کره‌ی شمالی، این کشور دست داشتن در حمله‌ی سایبری به سونی پیکچرز را انکار می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات