ARM سری جدید پردازنده‌های خود برای استفاده در سیستم‌های نهفته معرفی کرد

چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
مطالعه 1 دقیقه
کمپانی ARM را باید یکی از موثرترین کمپانی‌های حال حاضر جهان بنامیم، چرا که اغلب تلفن‌های‌هوشمند، تبلت‌ها، روترها، گجت‌های پوشیدنی و انواع ابزار‌های‌هوشمند از پردازنده‌هایی استفاده می‌کنند که مبتنی بر معماری سری Cortex این کمپانی است. حال ARM پرده از سری جدید پردازنده‌ی M برداشته که با بهره‌گیری از فرکانس پایین، به‌منظور استفاده در سیستم‌های نهفته یا همان Embedded Systems در نظر گرفته شده‌اند.
تبلیغات

کمپانی ARM پردازنده‌های سری M خود را که از فرکانس کاری پایینی بهره می‌برند برای استفاده در لوازم خانگی، پهپادها، گجت‌های پوشیدنی و طیف گسترده‌ای که اصطلاحا سیستم‌های نهفته نامیده می‌شوند، پیش‌بینی کرده است. این پردازنده که M7 نام گرفته، یک پردازنده‌ با فرکانس کاری ۴۰۰ مگاهرتزی است که در مقایسه با M4، فرکانس کاری آن بیش از دو برابر افزایش یافته است.

این پردازنده با طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها عرضه شده که از جمله‌ی آن می‌توان به پشتیبانی از طیف گسترده‌ی صفحات نمایش، موتور‌ها الکتریکی، کنترل صدا، قابلیت‌های ارتباطی، افزایش بهره‌وری صدا و همچنین افزایش صحت GPS اشاره کرد. بطور خلاصه اینترنت اشیا و سیستم‌های نهفته شانس استفاده از یک پردازنده‌ی قوی را پیدا کرده‌اند. با توجه به گرایش بالای تولیدکنندگان به تولید انواع سیستم‌ها در حوزه‌ی اینترنت اشیا و گجت‌های پوشیدنی، انتظار می‌رود شاهد ارائه‌ی محصولاتی مبتنی بر این پردازنده در آینده ی نزدیک باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات