سامسونگ درصدد توسعه‌ی GPU اختصاصی برای استفاده در تراشه‌های اگسینوس است

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۴
مطالعه 1 دقیقه
به‌نظر می‌رسد سامسونگ در تلاش است تا در توسعه‌ی تراشه‌های اگسینوس کاملاً مستقل شود، چراکه اخیراً شنیده‌هایی حکایت از تلاش‌های این کمپانی برای توسعه‌ی پردازنده‌‌ی گرافیکی اختصاصی خود به‌منظور استفاده در تراشه‌های اگسینوس دارند که انتشار اولین اخبار در این مورد به پیش از معرفی گلکسی S5 باز می‌گردد.
تبلیغات

براساس آخرین اخبار به گوش رسیده سامسونگ همچنان در تلاش است تا پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی خود را تولید کند که از جمله‌ی نشانه‌های آن باید به استخدام متخصصان از کمپانی‌هایی چون اینتل، انویدیا، ای‌ام‌دی و سایر کمپانی‌های فعال در این حوزه اشاره کرد. به‌نظر می‌رسد پروسه‌ی تولید این تراشه‌ها سابقه‌ای چندین ساله دارد، چراکه معماری پردازنده‌های گرافیکی کنونی مورد استفاده در تراشه‌های اگسینوس متعلق به سایر کمپانی‌ها است که از این‌رو سامسونگ مجبور به پرداخت هزینه‌ای در جهت اخذ گواهی استفاده از این پردازنده‌های گرافیکی است. در حال حاضر تراشه‌های اگسینوس میزبان پردازنده‌ی گرافیکی Mali کمپانی ARM‌ است.

ساخت پردازنده‌ی گرافیکی توسط سامسونگ و استفاده از آن در تراشه‌های اگسینوس، این شرکت را بیش از پیش مستقل‌تر از سایر کمپانی‌ها در زمینه‌ی تولید تراشه‌های خود می‌کند. البته باید چنین اقدامی را در این جهت نیز تعبیر کرد که این کمپانی مصرانه در پی جایگزینی تراشه‌های ساخت خود با پردازنده‌های اسنپ‌دراگون از کمپانی آمریکایی کوالکام است. سامسونگ در جدیدترین تراشه‌های خود قابلیت اتصال به شبکه‌های LTE راه فراهم کرده تا مهم‌ترین مانع بر سر رقابت تراشه‌های Exynos با Snapdragon برداشته شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات