با CreoPop سه بعدی بنویسید البته بدون بوی پلاستیک

چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
از تلویزیون‌ها شروع شد، با چاپگرهای ادامه یافت و اکنون در حال در نوردیدن قلم‌ها است، انقلاب سه بعدی به زودی تمام عرصه‌های زندگی ما را فتح خواهد کرد. این شتاب قدری دیوانه وار به نظر می‌آید ولی گویا اشتیاق سیری ناپذیری به نوآوری وجود دارد که جوابگوی این ابداعات نیز خواهد بود.
تبلیغات

با معرفی ابزار CreoPop شما قادر خواهید بود تا تصورات سه بعدی خود را به ساده ترین شکل ممکن به واقعیت پیوند دهید. البته این نخستین قلم سه بعدی جهان نیست اما اولین موردی است که از تفنگ داغ پلاستیک مذاب استفاده نمی‌کند.

برخلاف مدل‌های پیشین قلم سه بعدی که از پلاستیک داغ بهره می‌بردند این قلم از جوهری سرد استفاده می‌کند که در حقیقت رزینی سخت شونده است که در مواجه با نور فرابنفش به سرعت جامد می‌شود. به گفته‌ی شرکت سازنده این اولین نمونه‌ی قلم سه بعدی در جهان است که از پلاستیک داغ برای ساختن طرح‌های سه بعدی استفاده نمی‌کند.

creopopmain3

این جوهر‌های سرد مزایای دیگری نیز دارند. آن‌ها می‌تواتند در تاریکی بدرخشند یا به تغییرات دما پاسخ بدهند که این ویژگی آن‌ها را هوشمند جلوه خواهد داد. این شرکت همچنین جوهر‌های رسانا، مغناطیسی، کشسان یا حتی سازگار با بدن را ساخته است. البته کار کردن با این قلم در نمونه‌ی اولیه ساخته شده چندان هم آسان نیست، احتمال کلوخه شدن در این قلم نسبتا بالا است چراکه نور فرابنفش به سرعت جوهر را سخت می‌کند و امکان دستکاری مجدد آن نیز وجود نخواهد داشت.

این پروژه به زودی کمپین Indiegogo خود را راه اندازی می‌کند که کسانی که این ابزار را پیش سفارش بدهند از تخفیف ویژه‌ای نیز برخوردار خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات