سهم بازار ویندوز 8 برای اولین بار از ویندوز XP بیشتر شد

پنج‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت با انتشار ویندوز ۸ با انتقادات فراوانی روبرو شد، بطوریکه شماری از کاربران پی‌سی مواضع سختی در قبال این سیستم‌عامل گرفتند چراکه در ویندوز ۸ تمرکز خاصی بر روی ابزارهای لمسی شده بود. حال برای اولین ویندوز ۸ از ویندوز اکس‌پی پیشی گرفته است.
تبلیغات

در حالی که نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل این کمپانی با ویژگی‌های نو و تغییراتی گسترده‌ای، روانه‌ی بازار شد و به‌ جرات می‌توان آن را به مراتب بهتر از ویستا خواند، بازهم انتقادات تیز و تندی ردموندی‌ها را نشانه رفت. حال آنکه پس از ارائه‌ی بروزرسانی‌های مختلف و همچنین اتخاذ سیاست‌هایی در جهت آشتی با کاربران این نسخه از ویندوز قادر به پشت سرنهادن ویندوز اکس‌پی از نظر سهم در میان سیستم‌عامل‌ها شده است.

می‌توان یکی از دلایل پشت سرگذاشتن ویندوز اکس‌پی توسط ویندوز ۸ را به‌دلیل قطع پشتیبانی مایکروسافت از  اکس‌پی عنوان کرد. همچنین نباید ارائه‌ی بروزرسانی‌ها در جهت بهبود تجربه‌‌ی کاربری همچون بروزرسانی ویندوز ۸.۱ را در وضعیت پیش آمده بی‌تاثیر دانست. در ماه آگوست، ویندوز ۸ با ۷.۳۵ درصد سهم و ویندوز ۸.۱ با سهم ۸.۲ درصدی در مجموع سهمی ۱۵.۵۵ درصدی را برای ویندوز ۸ به ارمغان آورده‌اند. سهم ویندوز اکس‌پی هم به ۱۴.۳۱ درصد کاهش یافته که می‌توان احتمال کاهش آن به زیر ۱۰ درصد را نیز پیش‌بینی کرد.

سیستم‌عامل MacOS X اپل نیز جایگاه خوبی را از آن خود کرده است، بطوریکه اگر ویندوز ۸ و ۸.۱ را در قالب یک نسخه در نظر بگیریم، سیستم‌عامل اپل جایگاه چهارم را در اختیار خواهد داشت. مایکروسافت نشان داده که به انتقادات کاربران توجه فراونی نشان می‌دهد، از این‌رو باید به انتظار ویندوز ۹ این کمپانی بنشینیم که براساس شنیده‌ها با تغییراتی جالب توجه همراه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات