ساعت هوشمند G Watch R رونمایی شد: اولین ساعت اندرویدی با صفحه نمایش واقعا گرد

پنج‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
بعد از دو تیزر تبلیغاتی، ال‌جی نیز همچون سامسونگ، منتظر شروع نمایشگاه IFA نشد و از ساعت هوشمند G Watch R خود رونمایی کرد.
تبلیغات

ال‌جی از ساعت هوشمند جدید خود با نام G Watch R رونمایی کرد. این ساعت به صفحه نمایش پلاستیکی و ۱.۳ اینچ از نوع P-OLED مجهز شده است. رزولوشن صفحه نمایش ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل گزارش شده و ال‌جی ادعا می‌کند که کیفیت تصویر خروجی این ساعت حتی در زیر نور خورشید نیز خارق‌العاده است.

ال‌جی ساعت خود را اولین ساعت منحنی شکل واقعی دنیا می‌داند چرا که صفحه نمایش OLED این ساعت کاملا گرد است. پیش از جی‌واچ آرِ ال‌جی، ساعت موتو ۳۶۰ موتورولا با طراحی گرد رونمایی شده بود؛ اما ظاهرا صفحه نمایش آن ساعت تماما دایره‌ای نبوده و به کمک قاب اطراف آن، شکل و شمایل گرد به خود گرفته است. هرچند این موضوع در تجربه‌ی کاربری تاثیری ندارد و هر دو ساعت کاملا گرد و جذاب به نظر می‌رسند.

ساعت ال جی G Watch R همچون ساعت اول این شرکت از سیستم‌عامل Android Wear بهره می‌برد و استاندارد IP67 را در راستای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و خاک کسب کرده است. ال‌جی چندین قابلیت مخصوص ورزش را در ساعت خود گنجاده تا کاربر بتواند فعالیت‌های ورزشی خود را تحت بررسی قرار داده و میزان کالری مصرفی خود را محاسبه کند.

این ساعت از سنسور PPG (پلتیسموگرافی ) بهره می‌برد تا بتواند از طریق آن ضربان قلب کاربر را نیز تحت نظر بگیرد. از دیگر مشخصات فنی ساعت جدید ال‌جی می‌توان به پردازنده‌‌ی ۱.۲ گیگاهرتزی Snapdragon، حافظه‌ی رم ۵۱۲ مگابایت، حافظه‌‌ی رم و حافظه‌ی ذخیره سازی ۴ گیگابایت اشاره کرد. با وجود اینکه صفحه نمایش ساعت ال‌جی کوچک‌تر از Gear S سامسونگ است، اما به یک باتری حجیم‌تر ۴۱۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است.

ال‌جی یک قاب استیل ضد زنگ را برای ساعت خود در نظر گرفته که با یک بند چرمی قابل تعویض، جلوه‌ی ظاهری شیک و زیبایی را به ساعت بخشیده است.

مشخصات کلیدی ساعت هوشمند جی‌واچ آر:

  • پردازنده: 1.2GHz Qualcomm Snapdragon™ 400
  • صفحه نمایش: 1.3 اینچ P-OLED Display - 320 x 320
  • حافظه: 4GB eMMC / 512MB RAM
  • باتری: 410mAh
  • سیستم عامل: Android Wear
  • سازگار با تلفن‌های هوشمند مجهز به اندروید ۴.۳ به بالا
  • سنسورها: 9-Axis (Gyro/ Accelerometer/ Compass), Barometer و PPG (ضربان قلب سنچ)
  • رنگ: مشکی
  • امکانات دیگر: مقاوم در برابر نفوذ آب و گرد و غبار IP67

ال‌جی قصد دارد ساعت هوشمند G Watch R را در سه ماهه‌ی پایانی سال جاری میلادی در بعضی از بازارهای جهانی عرضه کند، اما هنوز قیمت این محصول اعلام نشده است. بدون شک این کمپانی کره‌ای ساعت جدید خود را به نمایشگاه IFA خواهد آورد و آنجا شانس کار کردن با آن را از نزدیک خواهیم داشت. جزییات بیشتر در مورد ساعت ال‌جی را طی چند روز آینده در اختیارتان قرار خواهیم داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات