رالف‌لورن، تی‌شرت پولو با قابلیت ثبت اطلاعات فیزیولوژیک و اتصال به آیفون را معرفی کرد

چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
گجت‌های پوشیدنی حوزه‌ای است که می‌توان آن را نقطه‌ی تلاقی صنعت مد و فناوری خواند، از این‌رو رالف‌لورن نیز تحت برند نام آشنای POLO ‌اقدام به تولید تی‌شرتی کرده است که با بهره‌گیری از وجود سنسورها در ساختار خود و همچنین قابلیت اتصال به آیفون، امکان انتقال و بهره‌گیری از داده‌های سلامتی بدن را به‌راحتی میسر کرده است.
تبلیغات

تی‌شرت رالف‌لورن  پولو از سنسورهایی در داخل بافت تی شرت بهره می‌گیرد که می‌توانند داده‌های بیولوژیک و فیزیولوژیک بدن ورزشکار را جمع‌آوری نماید. رالف‌لورن یکی از برند‌های معتبر در دنیای مد و فشن است که در این محصول نیز با انتخاب رنگ مشکی برای تی‌شرت و برند نام‌آشنای پولو یا همان مرد چوگان‌باز در رنگ زرد، نه‌تنها از منظر زیبایی خود را در نظر علاقمندان مطرح ساخته، بلکه بهره‌گیری از آخرین فناوری‌ها نیز جلوه‌ی دیگری به این لباس داده است.

POLOInt

رالف‌لورن توضیحاتی را در مورد نحوه‌ی عملکرد این تی‌شرت ارائه کرده که بخشی از آن توسط کمپانی کانادایی OMsignal توسعه یافته است:

با استفاده از فناوری OMsignal، داده‌های جمع‌آوری شده از سنسورهای موجود در تی‌شرت در یک جعبه‌ی سیاه ذخیره می‌شود که شامل یک ژیروسکوپ و شتاب‌سنج برای ثبت جهت حرکت و انواع حرکات است. جعبه‌ی سیاه مورد نظر داده‌های موجود را به سرویس ذخیره‌ی ابری مخصوص انتقال می‌دهد که با بهره‌گیری از وجود الگوریتم‌هایی به پردازش این داده‌ها می‌پردازد. الگوریتم‌های مورد نظر اطلاعات مربوط به عملکرد ورزشکار مورد نظر را که شامل ضربان قلب، تنفس و اطلاعات فیزیولوژیک است را در قالب انرژی صرف شده و فشار وارده را ارائه می‌دهد.

لینک دانلود

این تی‌شرت هنوز روانه‌ی بازار نشده و در جریان برگزاری مسابقات تنیس US Open که رالف‌لورن نیز یکی از اسپانسرهای آن است، مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. هنوز اطلاعاتی از زمان عرضه‌ی رسمی این تی‌شرت به بازار در دست نیست و به‌نظر می‌رسد رالف‌لورن تصمیم خود را در این مورد سال آتی میلادی اتخاذ خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات