دریافت اطلاعات تنها با لمس گجت هدف، روشی جدید برای سرقت اطلاعات از رایانه‌ها

یک‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
یکی از پیش پا افتاده‌ترین راه‌ها برای نفوذ در یک رایانه یافتن یک رخنه در سیستم یا تدارک حمله‌ای برای نفوذ است که نمی‌توان هیچ یک از این روش‌ها را سریع و راحت توصیف کرد. اما گروهی از دانشجویان روشی ساده‌تر را برای نفوذ در یک رایانه یافته‌اند که از طریق لمس آن میسر می‌شود.
تبلیغات

با استفاده از این روش می‌توانید در حالی که یک دست‌بند دیجیتایزر به‌دست دارید، تنها با لمس کامپیوتر، تغییرات هرچند کوچک در پتانسیل الکتریکی را بسنجید تا با استفاده از آن حتی بتوانید کلید‌های قفل‌گذاری بسیار قوی‌تر را نیز آشکار سازید. برای انجام این کار حتی لازم نیست تا با استفاده از دست خود مستقیماً رایانه‌ی مورد نظر را لمس کنید، بلکه دانشمندان با استفاده از کابل‌های ویدئویی یا کابل‌های شبکه‌ی متصل نیز قادر به شناسایی کلیدها شده‌اند.

شاید هم‌اکنون این نگرانی در شما ایجاد شده باشد که درصورت لمس گجت‌های شما توسط افراد دیگر، اطلاعات شما به سرقت خواهد رفت، اما این گونه نیست، چراکه این فناوری با تمرکز روی نرم‌افزار رمزگذاری GnuPG که به منظور رمزگذاری و حفاظت از اطلاعات شما در ارتباطات به‌کار برده می‌شود، توسعه یافته است. افرادی که درصدد دریافت اطلاعات و رمزگشایی آن‌ها هستند، باید الکتریسیته جریان یافته را نیز تحت نظر خود بگیرند. با توجه به ساختار این روش متوقف کردن آن نیز کار ساده‌ای نیست و در صورتی که علاقه‌ای به حفظ و نگه‌داری سیستم‌های حساس خود بصورت ایزوله یا برای مثال در داخل قفس فارادی نداشته باشید(!)، پس باید هر لحظه در انتظار تماس فیزیکی نفوذگران با سیستم و در نتیجه سرقت اطلاعات به روش ذکر شده باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات