استارتاپ سوئیسی یک صندلی پوشیدنی ساخته تا هر زمان و هر جایی بتوانید استراحت کنید

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
مطالعه 1 دقیقه
اکثر گجت‌های پوشیدنی یا جلوی چشم شما قرار می‌گیرند یا روی مچ‌ دست‌تان بسته می‌شوند. اما یک استارتاپ سوئیسی، محصولی را خلق کرده که به پاهای شما متصل می‌‌‌شود تا هر جا که خواستید نقش صندلی را برایتان ایفا کند.
تبلیغات

افرادی که در کارخانه‌ها کار می‌کنند عموما باید از مکانی به مکان دیگر رفته و مشغول کاری شوند و کمی بعد مجددا جای خود را تغییر دهند در برخی از این مکان‌ها نیز امکان قرار دادن صندلی وجود ندارد. اما با این صندلی پوشیدنی هر زمان که ایستادید می‌توانید حالت نشستن را به خود بگیرید تا صندلی در حالتی قرار گیرد که بتوان به روی آن نشست.

برای فعال شدن حالت صندلی تنها کافی است که دکمه‌ی روی آن را فشار دهید. جنس بدنه‌ی این صندلی از آلومینیوم و فیبر کربن است تا وزن آن بسیار سبک و مقاومت آن افزایش یابد. از طرفی وقتی در حالت عادی این صندلی را به پاهای خود وصل می‌کنید و زمانی که در حال حرکت هستید، اصلا مشخص نیست که صندلی به شما متصل است.

نکته‌ی مرموز در این صندلی مربوط به سیستم تقلیل فشار به کمک یک باتری داخلی و ساختار خاص این وسیله است که بار را از پاها کاهش می‌دهد و اجازه نمی‌دهد وزن بدن بر روی پاها فشار بیاورد.

صندلی پوشیدنی هنوز در مرحله‌ی نمونه‌ی آزمایشی است، اما ظاهرا BMW و Audi در تلاش هستند تا این محصول را به مرحله‌ تولید برساند و از آن در کارخانه‌های خود استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات