دست‌های پر ایسوس در IFA 2014: دو تبلت 9.4 و 14.2 اینچی در راه برلین

یک‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی ایسوس علاوه بر ساعت هوشمندی که وعده داده بود، احتمالا با دو تبلت جدید راهی برلین خواهد کرد. K01B با نمایشگر ۱۴.۲ اینچی احتمالا یک تبلت از خانواده Transformer Pad و K01E با نمایشگر ۹.۴ اینچ یک تبلت میان‌رده و احتمالا با قیمتی مناسب خواهد بود.
تبلیغات

ایسوس اعلام کرده که در نمایشگاه IFA امسال یک رویداد خبری اختصاصی را برگزار خواهد کرد. سوم سپتامبر تاریخی است که ایسوس به ما نشان خواهد داد که چه در چنته دارد. تایوانی‌ها جزئیات بیشتری از محصولاتی که قصد رونمایی‌شان را دارند، مشخص نکرده‌اند و فقط مدیر عامل ایسوس، پس از مراسم Google I/O اعلام کرد که آنها به دنبال ساخت یک ساعت هوشمند هستند و به همین دلیل می‌توان حدس زد که حداقل نمونه اولیه این محصول در IFA 2014 رونمایی شود.

با این حال به نظر می‌رسد که فعالیت ایسوس به همین یک قلم محصول محدود نشده و با وجود معرفی طیف گسترده‌ای از محصولات جدید ایسوس در جریان نمایشگاه کامپیوتکس، گزارش‌های جدید حاکی از آنند که ایسوس در حال کار بر روی یک تبلت ۹.۴ اینچی و یک تبلت ۱۴.۲ اینچی است. این محصولات در بنچمارک GFXBench ظاهر شده‌اند و در نتیجه مشخصات سخت‌افزاری‌شان فاش شده است. حدس ما این است که این دو تبلت در IFA 2014 رونمایی خواهند شد. تبلت‌های مذکور K01B و K01E نام دارند.

Asus-K01B-GFXBench

اجازه دهید با مدل بزرگ‌تر شروع کنیم: Asus K01B. بنا به اطلاعات به دست آمده از GFXBench، به یک نمایشگر ۱۴.۲ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل، یک پردازنده اسنپ‌دراگون S4 Pro با چهارهسته و فرکانس کلاک ۱.۵ گیگاهرتز (همان پردازنده موجود در نکسوس 4 و نسل دوم نکسوس 7) و پردازنده گرافیکی مجتمع Adreno 320 خواهد بود. این دستگاه ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد که ۱۰ گیگابایت آن در دسترس خواهد بود. ۲ گیگابایت حافظه رم نیز برای آن در نظر گرفته شده است. یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در پشت تبلت و یک دوربین ۱.۲ مگاپیکسلی در جلوی آن برای مکالمات ویدیویی در نظر گرفته شده و سیستم عامل آن نیز اندروید ۴.۴.۲ کیت‌کت است. احتمالا این محصول از خانواده ترنسفورمرپد ایسوس باشد. همچنین نمایشگر ۱۴.۲ اینچ آن احتمالا به این معنا است که به همراه آن یک داک کیبورد نیز ارائه خواهد شد.

Asus-K01E-GFXBench

تبلت دیگری که در بنچمارک GFXBench رویت شده، K01E نام دارد که مجهز به یک نمایشگر ۹.۴ اینچی است. مشخصات سخت‌افزاری آن نسبت به ترنسفورمرپد ۱.۲ اینچی ضعیف‌تر است. نمایشگر با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل، همان پردازنده به کار رفته در K01B، حافظه رم ۱ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت از خصوصیات این تبلت هستند. دوربین پشت آن ۲ مگاپیکسل بوده و یک جلوی ۰.۳ مگاپیکسلی نیز در جلوی آن تعبیه شده است. سیستم عامل این محصول نیز اندروید ۴.۴.۲ کیت‌کت خواهد بود.

ممکن است این ابزارها در مراسم اختصاصی ایسوس در سوم سپتامبر (۱۲ شهریور) رونمایی شوند. با توجه به این که سامسونگ نیز در همین روز قصد دارد گلکسی نوت ۴ را که مشخصات آن نیز امروز فاش شد، معرفی کند، ممکن است ایسوس و اخبار رویداد آن در حاشیه قرار گیرند. بنابراین ایسوس باید با توان بالایی وارد این مراسم شود تا با معرفی چند محصول خوب بتواند توجهات را به خود جلب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات