پازل: الگوی گمشده | جایزه این هفته: دو دستگاه پاوربانک PV100

جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اگر دوست دارید آخر هفته کمی فسفر بسوزانید و خود را برای کار آماده کنید، بخش «پازل» برای شما است. در بخش «پازل» معماهای متنوعی برای کاربران زومیت منتشر می‌شود. در ادامه با چهل و هشتمین قسمت از سری «پـازل» همراه ما باشید.
تبلیغات

بخش «پازل» به‌صورت هفتـگی و در روزهای جمعه منتشر می‌شود. چهل و هشتمین قسمت از سری «پازل» همچون گذشته شامل دو بخش است: پاسخ معمای شماره چهل و هفت و البته یک «پازل» جدید! در ادامه با زومیت همراه باشید.

پازل این هفته با حمایت شرکت آونگ برگزار می‌گردد. این هفته، به قید قرعه، به دو نفر از کاربرانی که به پازل، پاسخ صحیح بدهند، دو دستگاه پاوربانک PV100 اهداء خواهد شد.

پیش از انتشار پاسخ پازل، به کاربران جدید سری «پازل» خوش آمد گفته و از همراهی شما کاربران همیشگی و خوب زومیت تشکر می‌نماییم. در طول هفته گذشته نزدیک به ۱۹‌هزار نفر در پازل چهل و هفتم شرکت کردند. معمای هفته گذشته به دو روش قابل حل بود:

روش اول: بشکه سه‌ لیتری را پر می‌کنیم. سه لیتری را در پنج لیتری خالی می‌کنیم. دوباره سه لیتری را پر می‌کنیم. حالا سه لیتری را در پنج لیتری خالی می‌کنیم تا بشکه پنج‌ لیتری پر شود. با این کار یک لیتر آب در بشکه سه لیتری باقی می‌ماند. در ادامه پنج لیتری را خالی می‌کنیم و یک لیتر باقی مانده در ظرف سه لیتری را در آن می ریزیم. حالا کافی است یک بار ظرف سه لیتری را پر کرده و به یک لیتری موجود در ظرف پنج‌ لیتری اضافه کنیم تا به چهار لیتر آب مورد نیاز برسیم.

روش دوم: پنج لیتری را پر می‌کنیم. به کمک بشکه پنج لیتری، سه لیتری را پر می‌کنیم. با این کار دو لیتر در بشکه پنج‌ لیتری باقی می‌ماند. حال بشکه سه لیتری را خالی کرده و دو لیتر آب موجود در بشکه پنج‌ لیتری را در آن می‌ریزیم. در ادامه بشکه پنج لیتری را پر می‌کنیم. حالا از بشکه پنج لیتری یک لیتر آب به بشکه سه لیتری اضافه می‌کنیم تا پر شود. با این کار مقدار آب باقی مانده در بشکه پنج لیتری برابر با چهار لیتر است.

بر خود لازم می‌دانیم از مشارکت تک‌تک کاربران گرامی در سری «پازل» صمیمانه تشکر و قدردانی نماییم. توجه شما به زومیت و بخش «پازل» باعث افتخار ما است.

اما برنده خوش‌شناس «پازل چهل و هفتم»:

آقای احسان پورحسین دناک، ۲۲ ساله از دزفول، فارغ‌التحصیل مهندسی کامپیوتر

همانگونه که پیش‌تر نیز اشاره شده بود، از طرف شرکت آونگ، به آقای پورحسین یک دستگاه هارد دیسک اکسترنال مدل NH03 اهداء خواهد شد. ما نیز صمیمانه به ایشان تبریک گفته و برایشان سلامتی و موفقیت آرزومندیم.

معمای شماره ۴۸: جمعه ۱۰/مرداد/۱۳۹۳(معمای هوش؛ سطح متوسط)

Puzzle-48

 به‌جای علامت سؤال کدامیک از الگوهای ۱ تا ۵ قرار می‌گیرد؟ دلیل شما برای این انتخاب چیست؟

منبع طرح معما‌های سری «پازل» اینترنت نیست؛ اما در دنیای اینترنت، ممکن است پاسخ هر چیزی یافت شود. پس اگر جوابی در اینترنت یافتید، به دوستانتان احترام گذاشته و آن را منتشر نکنید. علاوه بر این، ازآنجاکه در سری «پازل» بخش نظرات، محل تبادل نظر و راهنمایی محسوب می‌شود، جهت احترام به حقوق خود و دوستانتان، از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری کنید.

لطفاً پاسخ خـود را تنـها به ایمیل زیر ارسال و از نوشتن پاسخ در بخش نظرات خودداری کنید.

اگر قصد داریـد پـاسـخ‌ خــود را ارسال کنــید، لــطفـاً بــه موارد زیــــر تـوجـه کنید:ایمیل آدرس:  //  موضـوع (Subject) ایمیل: Puzzle 48در بدنه ایمیل نیز پاسخ معما، نام و نام‌خانوادگی و شماره تماس خود را درج کنید.

تا ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه فرصت دارید که به این معما پاسخ دهید. برای بهتر شدن «پـازل» نظرات و پیشنهادهای خود را درباره این بخش، حتماً با ما در میان بگذارید.

تهیه شده در زومیت لینک مطلب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات