گوگل با همکاری Linaro درصدد تهیه‌ی نسخه‌ا‌ی از اندروید برای تلفن‌های‌هوشمند پروژه‌ی Ara‌ است

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که پیش‌تر نیز در زومیت خوانده‌اید، گوگل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان خود، Google IO تلفن‌های‌هوشمند پروژه‌ی Ara را برای حاضرین تشریح کرد. پس از مشخص شدن الگوی ساخت سخت‌افزار، اخباری منتشر شده که حکایت از تلاش‌های این کمپانی برای تهیه‌ی نسخه‌ی مخصوصی از اندروید برای تلفن‌های‌هوشمند پروژه‌ی آرا دارد.
تبلیغات

گوگل با پروژه‌ی آرا در نظر دارد تا نسل نوینی از تلفن‌های‌هوشمند را به بازار عرضه کند که ماژولار بودن اصلی‌ترین ویژگی آن‌ها است، بطوریکه کاربران قادر خواهند بود تا در صورت نیاز قطعات مختلف تلفن‌هوشمند خود را بدون نیاز به مراجعه به متخصصین و تنها با تهیه‌ی قطعه‌ی جایگزین، تعویض نمایند. شاید بتوان ماهیت این تلفن‌های‌هوشمند را با جمع‌آوری قطعات رایانه‌ای برای سرهم کردن یک PC شبیه دانست. براساس اخبار منتشر شده، گوگل در حال همکاری با یک کمپانی به‌نام Linaro است تا اندروید را برای استفاده در تلفن‌های‌هوشمند پروژه‌ی آرا بهینه‌سازی نماید. براساس اطلاعات ارائه شده توسط مدیرعامل کمپانی لینارو، گوگل باید به‌منظور شناسایی وظایف ماژول‌های مختلف مورد استفاده در این تلفن‌های‌هوشمند، اندروید را بهینه‌سازی نماید.

بهترین مثال برای درک بهتر این موضوع، بیان حالت میکرو SD در گوشی‌ها است. زمانی که در یک تلفن‌هوشمند اندرویدی حافظه‌‌ی میکرو SD را خارج کرده یا در محل اسلات قرار می‌دهید، اندروید تغییرات را متوجه شده و خارج کردن و سپس وارد کردن حافظه‌ی میکرو SD را شناسایی می‌نماید؛ در نتیجه چنین سازوکاری نیز برای تعامل با ماژول‌ها در این گوشی‌ها مورد نیاز است. جورج گرِی، مدیرعامل لینارو برخورداری از چنین پروسه‌هایی را در تلفن‌های‌هوشمند آرا به‌منظور سهولت استفاده از گوشی در زمان تعویض انواع ماژول‌ها را ضروری عنوان کرده است. انتظار می‌رود تلفن‌های‌هوشمند مبتنی بر فناوری پروژه‌ی Ara در روزهای ابتدایی سال آتی میلادی روانه‌ی بازار شود.

براساس اطلاعات ارائه شده سیستم‌عامل اندروید قادر به شناسایی تمامی ماژول‌های نصب شده روی آن نخواهد بود، از این‌رو توسعه‌دهندگان ماژول‌ها باید درایور‌های نرم‌افزاری برخی از قطعات را به‌همراه آن در اختیار کاربران قرار دهند تا در صورت استفاده از این ماژول‌ها سیستم‌عامل اندروید و کل سیستم دچار مشکل خاصی نگردد. هنوز اطلاعات مشخصی در مورد نسخه‌ای از اندروید که برای استفاده در این تلفن‌های‌هوشمند در حال بهینه‌سازی است، منتشر نشده. تلفن‌های‌هوشمند مبتنی بر پروژه‌ی آرا با یک چارچوب ارزان قیمت که گمانه‌ها حکایت از قیمت ۵۰ دلاری آن دارد، روانه‌ی بازار خواهد شد که قیمت قطعات مورد نیاز براساس توانایی‌ و قابلیت‌های این قطعات متغیر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات