آزمایش خودروی نظامی بدون راننده‌ی تفنگداران نیروی دریایی

سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
خودروسازان و کمپانی‌هایی چون گوگل تنها نهادهایی نیستند که در پی تولید خوردوهای هوشمند بدون راننده هستند، بلکه تفنگداران دریایی ایالات متحده نیز با همکاری TORC Robotics خودروی جیپی را با استفاده از سیستم GUSS که در ادامه توضیح خواهیم داد، به یک خودروی بدون سرنشین تبدیل کرده است.
تبلیغات

تفنگدران نیروی دریایی در حال آزمایش و تست نسخه‌ی بدون‌راننده‌ی جیپ این نیرو هستند که می‌توان بدون نیاز به راننده به تجهیز نیرو‌ها و همچنین ارسال مهمات به خطوط مقدم بپردازد. GUSS سیستمی است که توسط TORC Rbotics‌ برای استفاده در خودروهای بدون سرنشین توسعه یافته و در خودروی نظامی تفنگداران نیروی دریایی مورد استفاده قرار گرفته است. با استفاده از قابلیت هدایت خودکار این خودرو می‌توان مواد غذایی و همچنین مهمات را بدون نیاز به هدایت یک راننده در مسیرهای ناهموار به نیروهای خودی ارسال کرد.

در جریان مانوری با عنوان Rim of the Pacific، این سیستم مورد آزمایش قرار گرفت. این خودرو قادر است در سه‌حالت به مسیر خود ادامه دهد. بصورت هوشمند و طی مسیر، حفظ فاصله با فرد مشخصی که بصورت پیاده در جلو حرکت می‌کند و تعقیب وی و همچنین کنترل به‌وسیله‌ی ریموت. حتی در صورت نیاز می‌توان کنترل این خودرو را نیز را در دست گرفت و آن را هدایت کرد. براساس گزارش‌هایی که منتشر شده، این خودرو توانسته تا رضایت مقامات مسئول را جلب نماید.

دانلود ویدئو

نسخه‌ی مورد آزمایش، پیش‌ از این نیز در خودروی شش چرخ تفنگداران مورد استفاده قرار گرفته بود، هرچند قابلیت مانور و همچنین انتقال جدیدترین نمونه‌ی آزمایش شده بسیار بالاتر است، چراکه وزن پایین و همچنین کوچک بودن آن قابلیت انتقال این خودرو را توسط هلیکوپتر و همچنین هواپیما ممکن ساخته است.

دانلود ویدئو

از جمله‌ی اهداف توسعه‌ی این خودرو می‌توان به امکان انتقال مجروحین و همچنین انتقال مهمات و مواد غذایی اشاره کرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات