نخست‌وزیر ژاپن مایل است اولین المپیک ربات‌ها را در کشور خود میزبانی کند

پنج‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
از ابتدایی‌ترین روزی که ایده‌ی ربات‌ها شکل گرفت تا به امروز که حالتی نزدیک به واقعیت به خود گرفته‌اند، بشر تلاش داشته از این مخلوقات ماشینی در نبردها و جنگ‌های خود استفاده کند. اما اکنون به نظر می‌رسد نخست وزیر ژاپن تلاش دارد ایده‌ی ربات‌ها را وارد مرحله‌ی کاملا جدیدی نماید.
تبلیغات

 نخست وزیر ژاپن، در حالی که به ایراد سخنرانی در یک کارخانه‌ی ربات‌سازی در شمال توکیو می‌پرداخت، به گزارشگران حاضر اعلام کرد که قصد دارد در سال 2020 میلادی، ربات‌های ساخت سرتاسر دنیا را دور هم جمع کرده و اولین المپیک رباتیک را برای رقابت این ماشین‌ها در سطح مهارت‌های فنی برگزار نماید.

توکیو هم‌اکنون میزبان المپیک تابستانی 2020 است اما به نظر می‌رسد در نظر آن‌ها المپیک ربات‌ها رخداد مجزایی است که لازم است به آن توجه شود. اینکه المپیک مد نظر نخست‌وزیر ژاپن بیشتر به مسابقات BattleBots شباهت خواهد داشت یا چالش‌های رباتیک دارپا را تداعی خواهد کرد یا به کلی رده‌ی جدیدی از رقابت‌های رباتیک را بنیان خواهد نهاد همچنان مشخص نیست. شاید هم برای اولین بار قرار است از نام فیلم Real Steel در تیترهای خبری استفاده کنیم! تا کنون آنچه که این مقام ژاپنی از آن سخن گفته در حد حرف باقی بوده و بیشتر در قلمرو علمی تخیلی جای می‌گرفته است؛ اما با توجه به اینکه سوئیس در تلاش است اولین المپیک سایبورگ‌ها را برای ورزشکارانی که از اعضای رباتیک در بدن خود استفاده می‌کنند در سال 2016 برگزار کند، ممکن است ایده‌ی نخست وزیر ژاپن چندان هم غیرمحتمل نباشد.

پر واضح است که تلاش‌های بشریت در قلمرو روباتیک روز به روز پیشرفت‌های قابل توجهی را به خود می‌بیند. تصور می‌کنید در آینده‌ی نزدیک ربات‌ها جایگاه مخصوص خود را در اجتماع آدمی پیدا خواهند کرد؟ 

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات