تماشا کنید: اسکنر سه بعدی خود را بسازید

دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با استفاده از یک تکه کاغذ با شبکه‌ی چاپ شده‌ی خاصی بر روی آن و یک تلفن هوشمند معمولی، Rendor قادر است یک اسکنر سه بعدی را کاملا مجانی به شما ارائه دهد. این سامانه به شما این امکان را می‌دهد که تقریبا از هر چیزی یک اسکن سه بعدی داشته باشید، آن هم تنها با ضبط ویدیو از تمام جهات آن شی، بی آنکه نیاز به هیچ ابزار اضافه‌ای داشته باشید.
تبلیغات

این برنامه قادر است شکل دستگاه را با توجه به نحوه‌ی قرارگیری آن بر روی شبکه‌ی از پیش چاپ شده تشخیص داده و سپس آن را به یک فایل سه بعدی کاربردی تبدیل کند.

اگرچه این ایده چندان جدید نیست و پیش از این نیز برنامه‌هایی همچون Autodesk یا 3DSystems Sense برای این منظور ارائه شده بودند اما Rendor از دقت بسیار بالاتری نسبت به این برنامه‌ها بر خوردار است.

این برنامه با استفاده از یک دوربین برای ساخت تصاویر قادر است تصاویری بسیار دقیق از شی مورد نظر شما ارائه دهد؛ همانطور که در ویدیوی زیر می‌بینید این برنامه به خوبی شکل سه بعدی شی را می‌سازد ولی از آنجا که یک سمت این جسم با زمین تماس پیدا کرده است آن را متصل به زمین نشان می‌دهد که البته این مشکل نیز با استفاده از شبکه‌ی چاپ شده بر روی صفحه کاغذ بر طرف می‌شود، تا دیدی 360 درجه‌ای و کامل از شی پدید آید.

دانلود ویدیو

می توانید یک نسخه از این اپ را از این نشانی دریافت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات