Kanye West: اپل به علت قرارداد سال گذشته سامسونگ با Jay Z بیتس را خرید

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
به تازگی خواننده  و ترانه‌نویس معروف Kanye West در جریان کنفرانسی در شهر کن فرانسه صحبت‌هایی در مورد تصاحب Beats توسط شرکت اپل و اهمیت حضور شرکت‌های بزرگ در فعالیت‌های فرهنگی کرده است که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.
تبلیغات

آقای West در مورد خرید Beats توسط اپل می‌گوید:

اگر قرارداد سال گذشته بین سامسونگ و Jay Z (خواننده و ترانه‌نویس) برای عرضه‌ی پیش از موعد آلبوم جدید Jay Z روی گوشیهای سامسونگ منعقد نشده بود، خرید Beats توسط اپل هیچگاه اتفاق نمی‌افتاد. آن معامله واقعا بحث‌برانگیز بود و یک اقدام زیرکانه از سوی سامسونگ محسوب می‌شد؛ چرا که اثرات مثبتی برای سامسونگ داشت که در شرایط عادی به سادگی به دست نمی‌آمدند. همین معامله بود که به شرکت شماره یک دنیای فناوری (اپل) اهمیت حضور در زمینه‌های فرهنگی را گوشزد کرد.

Kanye West خود از هواداران اپل و بخصوص استیو جابز است و اگرچه قرارداد میان سامسونگ و Jay Z را محترم می‌شمارد، ولی به خود سامسونگ علاقه چندانی ندارد. او در این مورد می‌افزاید:

دلیل این که گفتم به سامسونگ علاقه‌ای ندارم، شیوه‌ای است که والدینم مرا تربیت کرده‌اند. من همیشه باید با درجه یک‌ها کار کنم.

او اعتقاد دارد از زمان فوت استیو جابز، تأثیر اپل بر فرهنگ کم شده و خرید Beats فرصت تازه‌ای برای این شرکت است تا به دوران اوج خود در زمینه فرهنگ و موسیقی بازگردد. تمایلات و خواسته‌های جابز، بخش عمده‌ای از صحبت‌های West را در مورد این که امروزه شرکت‌ها و محصولات چه کاری باید برای مردم انجام دهند، در بر می‌گیرد.

او در صحبت‌هایش اشاره‌ای هم به اینستگرام داشت و از تمایلش برای بعضی تغییرات در طراحی آن سخن گفت:

من به Kevin Systrom مدیر جرایی اینستگرام گفتم که چرا اجازه نمی‌دهی که تغییراتی در اینستگرام بدهیم؟ اگرچه اینستگرام الان خوب است، ولی کار با تنظیمات آن وقت زیادی از ما می‌گیرد؛ برای مثال حدود 4 روز روی عکس مراسم ازدواجم کار کردیم تا برای پست روی اینستگرام آماده شد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات