ابزار‌های اپلی مجهز به iOS 8 از دید شبکه‌ها ناشناس می‌مانند

سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
هرچند در زمان معرفی iOS 8 در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل، WWDC 2014 به این ویژگی اشاره نشد، اما به‌نظرمی‌رسد اپل موفقیت بزرگی را در زمینه‌ی حفظ حریم خصوصی کاربران کسب کرده است. قابلیت جدید در iOS 8 امکان رهگیری ابزارهای اپلی را کاهش داده است.
تبلیغات

همانطور که می‌دانید، ابزار‌های مجهز به قابلیت‌های ارتباطی در زمان اتصال به شبکه‌های بی‌سیم، توسط آدرسی منحصربه‌فرد که با نام مک‌آدرس شناخته می‌شوند، در شبکه قابل شناسایی هستند. اما این مورد در ابزارهای اپلی مجهز به iOS 8 متفاوت خواهد بود، چراکه اپل با استفاده از سازوکار جدیدی اقدام به تولید یک مک‌آدرس مجازی خواهد کرد که در اینصورت رهگیری ابزار‌های اپلی مجهز به iOS 8 سخت خواهد شد.

 اما چرا استفاده از چنین قابلیتی در iOS 8  کاربردی است؟ چراکه هم‌اکنون بسیاری از فروشگاه‌ها و صنایعی که شبکه‌های بی‌سیم را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، با استفاده از این شبکه‌ها سعی در رهگیری کاربران و کسب اطلاعات از نوع تلفن‌های‌هوشمند کاربران دارند. این سیستم با شناسایی تلفن‌هوشمند از طریق آدرس مک، تمامی اطلاعات افراد وارد و خارج شده از حوزه‌ی شبکه را در اختیار می گیرد.

اطلاعات حاصل از شبکه‌ها در زمان ترکیب با تصاویر ویدئویی ثبت شده از کاربران اطلاعات با ارزشی را در اختیار آژانس‌های تبلیغاتی و بازاریابی قرار می‌دهد که در این‌صورت توانایی این کمپانی‌ها در جهت فروش محصولات خود افزایش می‌یابد. حال اپل با این روش مقابله کرده است. با توجه به استفاده یک سوم کاربران تلفن‌های‌هوشمند از آیفون‌های اپل در ایالات متحده، به‌نظر می‌رسد شاهد استفاده از چنین ویژگی در سایر سیستم‌عامل‌ها نیز باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات