پازل سی‌ و ششم: برنده قرعه‌کشی

جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اگر دوست دارید آخر هفته کمی فسفر بسوزانید و خود را برای کار آماده کنید، بخش «پازل» برای شماست. در بخش «پازل» معماهای متنوعی برای کاربران زومیت منتشر می‌شود. در ادامه با سی‌ و ششمین قسمت از سری «پـازل» همراه ما باشید.
تبلیغات

بخش «پازل» به صورت هفتـگی و در روزهای جمعه منتشر می‌شود. سی‌ و ششمین قسمت از سری «پازل» همچون همیشه شامل دو بخش است: پاسخ معمای شماره سی و پنجم و البته یک «پازل» جدید! 

پاسخ معمای شماره سی و پنج

پیش از انتشار پاسخ پازل، به کاربران جدید سری «پازل» خوش آمد گفته و از همراهی همیشگی کاربران خوب زومیت تشکر می‌نماییم. نزدیک به ۲۵۰۰ نفر در پازل هفته گذشته شرکت کردند. پاسخ معما به شرح زیر است:

با توجه متن جملات، جمله سوم همواره غلط است. چرا که غلط بودن جمله‌های اول و دوم و صحیح بودن جمله سوم غیرممکن می‌باشد. با توجه به این مسأله، از آنجا که جمله سوم غلط است، جمله دوم نیز غلط خواهد بود. پس امکان راست‌گو بودن سعید «صفر» است.

کاربران زیادی به «پازل سی‌ و پنجم» پاسخ صحیح داده‌اند. بر خود لازم می‌دانیم از مشارکت تک‌‌تک کاربران گرامی در سری «پازل» صمیمانه تشکر و قدردانی نماییم. توجه شما به زومیت و بخش «پازل» باعث افتخار همه ماست!

اما برندگان خوش‌شانس «پازل سی و پنجم» عبارتند از:

آقای اردشیر آذری، ۴۲ ساله از تهران، فارغ‌التحصیل کارشناسی شیمی کاربردیآقای امید زارعی، ۳۱ ساله از تبریز، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مکانیکخانم بهاره مروتی، ۲۵ ساله از تهران، فارغ‌التحصیل کارشناسی فیزیکآقای محمدحامد موسائی، ۲۱ ساله از تهران، دانشجوی مهندسی کامپیوتر، گرایش نرم افزار آقای امید نظری، ۲۱ ساله از اصفهان، دانشجوی دندانپزشکی

همانگونه که پیش‌تر نیز اشاره شده بود، از طرف فروشگاه اختصاصی سونی، به هر نفر یک دستگاه پاوربانک سونی با ظرفیت ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت اهداء خواهد شد. ما نیز صمیمانه به این دوستان تبریک گفته و برایشان سلامتی و موفقیت آرزومندیم.

معمای شماره ۳۶: جمعه ۱۹/اردیبهشت/۱۳۹۳

(معمای ریاضی؛ سطح آسان)

در یک دانشگاه کوچک، ۳۷۵ دانشجوی سال اول، ۲۹۳ دانشجوی سال دوم، ۱۸۷ دانشجوی سال سوم و ۱۲۶ دانشجوی سال چهارم در حال تحصیل هستند. اگر به صورت تصادفی، یکی از دانشجویان دانشگاه را انتخاب می‌کنیم. احتمال اینکه این دانشجو، سال سومی باشد، چقدر است؟ عدد بدست آمده را گرد کنید.

نکته: پازل این هفته بدون جایزه است. امیدوارم برای قسمت‌های بعدی پازل، اسپانسرهای جدیدی جذب نماییم.

منبع طرح معما‌های سری «پازل» اینترنت نیست، اما در دنیای اینترنت، ممکن است پاسخ هر چیزی یافت شود. پس اگر جوابی در اینترنت یافتید، به دوستانتان احترام گذاشته و آن را منتشر نکنید. علاوه بر این، از آنجا که در سری «پازل» بخش نظرات، محل تبادل نظر و راهنمایی محسوب می‌شود، جهت احترام به حقوق خود و دوستانتان از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری نمایید.

لـطفا پاسـخ‌‌های خـود را تنـها به ایمـیل زیـر ارسـال نموده و از نوشتــن پاسخ در بخش نظــرات خــودداری نمایــید.

اگــر قــــصــد داریـــد پــاســـــخ‌ خــــود را ارســال کــنــــــیــد، لــطفــــا بــه مــــوارد زیــــر تــوجــــه کــنــیـــد:ایـــمـــــیـــــــل آدرس: // مــــــــوضــــــــوع (Subject) ایـــــمـــیـــــــل: Puzzle #36در بدنه ایمیل نیز علاوه بــر پاسـخ معمــا، نام و نام‌خـانوادگی و شـمــاره تماس خود را درج نماییـد.

تا ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه فرصت دارید که به این معما پاسخ دهید. برای بهتر شدن «پـازل» نظرات و پیشنهادهای خود را درباره این بخش، حتماً با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات