سامسونگ پلتفرم گجت‌پوشیدنی خود، SIMBAND را با مجموعه‌ای از سنسورهای سنجش سلامتی معرفی کرد

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در جریان برگزاری کنفرانس سلامتی خود، پرده از پلتفرم جدید گجت‌های پوشیدنی برداشت که SIMBAND ‌نام دارد. کمپانی کره‌ای با استفاده از تعبیه سنسورهای مختلف در این گجت‌پوشیدنی امیدوار است تا الهام‌بخش تولید نسل جدیدی از محصولات برای سنجش سلامتی باشد.
تبلیغات

همانطور که در تصویر زیر نیز ملاحظه می‌کنید، این گجت‌پوشیدنی از سنسورهای مختلفی تشکیل شده که از روش‌های اپتیکال، فیزیکی و الکتریکی قادر است برخی از فاکتورهای سلامتی همچون نرخ ضربان قلب، فشار خون و سطح اکسیژن و CO2 خون را بسنجد. همچنین باید به وجود یک سنسور ECG اشاره کرد که در داخل بند این ساعت‌هوشمند تعبیه شده است که با لمس گیره‌ی موجود روی بند، این سنسور شروع به ضبط اطلاعات می‌نماید.

SIMBANDInt

سامسونگ SIMBAND را بصورت ماژولار و قابل تغییر ساخته است و می‌توان با تغییر قطعات اپتیکال، الکتریکی و فیزیکی روی آن، این محصول را به شکلی که مدنظر داریم، مورد استفاده قرار دهیم. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که سامسونگ سعی در پررنگ نشان دادن آن دارد، بهینگی مصرف انرژی در این محصول است. نمونه‌ی معرفی شده در این مراسم اندازه‌ای برابر نصف یک کارت حافظه‌ی SD دارد . از جنبه‌ی مشخصات فنی SIMBAND از تراشه‌ی دو هسته‌ای مبتنی بر معماری ARM که دارای فرکانس کاری 1 گیگاهرتزی است، بهره می‌برد. لازم به‌ذکر است که این تراشه براساس لیتوگرافی 28 نانومتری تولید شده است و از فناوری‌های ارتباطی بلوتوث و وای‌فای پشتیبانی می‌نماید.

SIMBAND به‌عنوان یک پلتفرم متن‌باز در نظر گرفته شده است تا توسعه‌دهندگان قادر به تولید اپلیکیشن‌های اختصاصی خود مبتنی بر آن باشند. براساس اطلاعات ارائه شده، SDK‌ این پلتفرم در ماه‌های آتی منتشر خواهد شد. با استفاده از چندین API برای این پلتفرم، سامسونگ امیدوار است تا دسترسی به داده‌های استخراج شده توسط این ابزار را روی ابزار‌های دیگر خود نیز ممکن شود. مجموعه‌ی APIهای توسعه داده شده SAMI نام گرفته است که امکان استفاده و بهره‌گیری از سنسورهای تعبیه شده را برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان ممکن خواهد کرد.

براساس برنامه‌ای که سامسونگ در پیش گرفته، این ابزار تنها یک گجت‌پوشیدنی برای سنجش میزان فعالیت شما و فاکتورهای سلامتی نیست، بلکه سامسونگ درصدد آن است تا با همکاری با UCSF و استفاده از داده‌های استخراج شده توسط این محصول، مدلی کلی از وضعیت سلامتی تهیه و وضعیت سلامتی را در اینده پیش‌بینی نماید. تمامی این فعالیت‌ها در جهت پیشگیری از وقوع مشکلات فراگیر در جوامع بشری است.

سامسونگ برای پیش‌برد برنامه‌ی خود سرمایه‌گذاری 50 میلیون دلاری را انجام داده است. با استفاده از این پلتفرم، استارت‌آپ‌ها می‌توانند ایده‌ها و اپلیکیشن‌های خود را مبتنی بر این اکوسیستم توسعه داده و روانه‌ی بازار نمایند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات