موزه مادام توسو یاد بابی مور را گرامی داشت

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
موزه مادام توسو در لندن از یک مجسمه مومی جدید پرده‌برداری کرد که از روی یکی از ستارگان 1966 یعنی "بابی مور" در آن سال‌ها ساخته شده است.
تبلیغات

در حاشیه برگزاری مسابقات، رویدادهایی جالب هم رخ می‌دهند که این بار به سراغ یکی از آنها آمده‌ایم. موزه مادام توسو، موزه مجسمه‌های مومی که در لندن واقع شده و دارای شعباتی در دیگر شهرهای معروف است. این موزه در زمینه بازسازی مجسمه افراد معروف و مشهور جهان مشغول به کار است و ظاهراً امسال نوبت به یک ستاره فوتبال سابق رسیده است. پیکره بابی مور (Bobby Moore) اولین بار در مکانی که او اغلب دوران حرفه‌ای خود را در آنجا سپری کرد، یعنی استادیوم فوتبال "وست هم یونایتد" (West Ham United) به معرض نمایش گذاشته شد.

این پیکره بابی مور را در حالی نشان می‌دهد که مشغول رژه پیروزی در جشنی است که بعد از پیروزی چهار بر دوی انگلستان برابر آلمان غربی در فینال مسابقات جام‌جهانی برگزار شده بود. او را در حالی می‌بینم که ملبس به لباس رسمی تیم ملی انگلستان بوده و با لبخندی فاتحانه بر لب در حالی که بدل کاپ جام جهانی یا «Jules Rimet Trophy» را به نرمی در دست گرفته، در حال شادمانی است. شاید بدانید که کاپ مذبور همان سال دزدیده شده بود؛ اما تیم هنرمندان مستعد، کاپ "ژول ریمه" را با دقتی باورنکردنی و در نهایت امانت‌داری بازسازی کرده‌اند.

ساخت این پیکره نتیجه‌ی یک رأی گیری عمومی، داغ و پر هیجان بود که سال گذشته برگزار شد و بابی مور با 90 درصد آراء برنده آن اعلام شد. موزه مادام توسو در آستانه برگزاری مسابقات جام‌جهانی 2014، با برگزاری این نظر سنجی به دنبال شناخت محبوب‌ترین فوتبالیست، نزد هواداران و فوتبال دوستان جهان بود.

بابی مور

نیکول فنر (Nicole fenner)، مدیر مادام توسوی لندن می‌گوید:

ما در نظر داشتیم یکی از شخصیت‌های برجسته و افسانه‌ای فوتبال را به مناسبت رقابت‌های امسال بازسازی کنیم؛ اما این که بایستی چه کسی انتخاب شود خود تبدیل به یک بحث داغ و گسترده شد. در نتیجه تصمیم گرفتیم این انتخاب را به عهده خود طرفداران فوتبال بگذاریم. نتیجه این رأی‌گیری این شد که بابی مور با کسب بیشترین درصد آراء و یک، پیروز و رونالدو، مارادونا و پله یعنی دیگر بزرگان این رشته ورزشی را پشت سر نهاد.

روبرتا مور(Roberta Moore) ، دختر بابی مور که برای این برنامه به موزه مادام توسوی لندن سفر کرده تا این پیکره از نزدیک ببیند در این رابطه می‌گوید:

به خاطر دارم در دوران کودکی همراه با پدرم به موزه مادام توسو سری زده و مجسمه‌های مومی اشخاص معروف را از نزدیک مشاهده کردم؛ اکنون با دیدن این مجسمه خاطراتی زیبا در ذهنم تداعی شد. مادام توسو کار فوق‌العاده‌ای انجام داده است. لبخند این مجسمه دقیقاٌ همان لبخند پدرم است؛ به طوری که باعث شد به گریه بیفتم. من احساس غرور می‌کنم.

هم اکنون علاقمندان زیادی برای بازدید از مجسمه به این استادیوم مراجعه می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات