آیا قبل از LG G3 فوکوس خودکار در تاریکی به کمک لیزر وجود داشته است؟

شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
از شایعاتی که در مورد گوشی LG G3 منتشر شده، استفاده از فوکوس خودکار به کمک لیزر است که در محیط‌های تاریک هم عملکرد خوب دارد. این تکنولوژی در دوربین‌ها کاربرد زیادی دارد؛ اما به نظر می‌رسد که در دنیای گوشی و تبلت، تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است. در ادامه‌ی مطلب با ما باشید تا ببینیم آیا گوشی دیگری هم با این ویژگی معرفی شده است؟
تبلیغات

فوکوس خودکار در عکاسی با هر ابزاری بسیار مهم است؛ حتی گوشی‌ها. گوشی‌های امروزی از نظر دوربین پیشرفت زیادی کرده‌اند؛ اما هنوز هم تکنولوژی‌های جدیدی برای افزایش کارایی بخش دوربین معرفی می‌شود.

استفاده از اشعه‌ی لیزر یکی از روش‌های تشخیص فاصله و در ادامه فوکوس خودکار است؛ مخصوصاً در نور کم. این روش از دوربین‌ها به دنیای گوشی‌ها هم وارد شده است و در مورد پرچم‌دار بعدی ال‌جی، G3، اینطور شایع شده که از لیزر برای فوکوس بهتر در محیط تاریک استفاده می‌کند.

اما سؤال؛ آیا این تکنولوژی برای اولین بار است که در یک گوشی استفاده می‌شود؟ جالب است بدانید که پاسخ منفی است.

قبلاً در سال 2008 یکی از گوشی‌های نوکیا به نام 6220 classic چنین قابلیتی را داشت. البته دوربین 6220 classic در مجموع دوربین باکیفیتی بود و فلش زنون قدرتمندی در کنار آن ایفای نقش می‌کرد.

لذا استفاده از لیزر برای فوکوس خودکار، یکی از روش‌های مفید و قدیمی است که احتمالاً ال‌جی و دیگر تولیدکنندگان، باز هم از آن استفاده کنند و تفاوت دوربین‌های معمولی با گوشی‌های هوشمند امروزی را کاهش دهند.

به ویدیویی از فوکوس خودکار 6220 کلاسیک نوکیا توجه فرمایید:

دانلود ویدیو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات