سامسونگ 71 درصد از بازار ساعتهای هوشمند را در سه ماهه گذشته در اختیار داشته است
غول آسیایی دنیای دیجیتال، این روزها نقشههای بزرگ و وسیعی برای ساعتهای هوشمند و بازار نه چندان پر رونقش دارد. بازاری که بعید نیست که با توجه ویژه شرکتها و برندهای بزرگ همچون الجی یا اپل به آن، اندک اندک صاحب اسم و رسم قابل قبولتری شود. در همین راستا، سامسونگ، سه ماهه ابتدایی سال جاری را با عرضه 500,000 ساعتهوشمند آغاز کرد تا بدین ترتیب 71 درصد از این بازار را در اختیار خود داشته باشد.
اما نکته قابل توجه در این رابطه آن است که محصولات جدید و تازه معرفی شده خانواده سامسونگ در بازار ساعتهای هوشمند، همچون Gear 2 Neo یا Gear 2 نقشی در این تعداد ساعت تولید و عرضه شده به بازار ایفا نکردهاند و این تنها Gear نسخه اول بوده که یکتنه بازار را به اشغال در آورده است و 71 درصد از فروش این بازار را به اختیار خود درآورده است.
گزارشات منتشر شده از Strategy Analytics همچنین بیان میکند که آمار فروش ساعتهای هوشمند در سه ماهه اول سال 2014 با افزایش 250 درصدی به نسبت سال گذشته مواجه بوده است. این موضوع به خودی خود، نقش سامسونگ و تبلیغات هوشمندانه غول کرهای در جذب مخاطب و دمیدن نفسی تازه به این بازار به خوبی نشان میدهد.
به هر صورت ساعتهای هوشمند، راه درازی در پیش دارند تا به جایگاهی شایسته و همهپسند دست پیدا نمایند. باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا با ورود بازیکنهای کلیدی این رقابت همچون اپل و الجی طی سال، آینده این بازار چگونه رقم خواهد خورد و آیا سامسونگ هنوز هم امکان ایجاد سهم 71 درصدی از بازار را دارد یا خیر؟
نظرات