طرح مفهومی از ساعت هوشمندی که از تمام صفحه بعنوان جوی‌استیک بهره می‌برد

پنج‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
مطالعه 1 دقیقه
استفاده از ساعت‌های هوشمند برای انجام کارهای روزمره کار ساده‌ای نیست و اگر انگشتان بزرگی داشته باشید مشکل شما دو چندان خواهد شد. بر همین اساس یک تیم از دانشگاه Carnegie Mellon نسبت به توسعه‌ی ساعت‌هوشمند مفهومی اقدام کرده‌اند که در آن کل صفحه‌نمایش دستگاه به یک مکانیسم دریافت ورودی نسبتا بزرگ تبدیل می‌شود.
تبلیغات

 در این طرح کاربر قادر است با استفاده از اعمال حرکات فیزیکی و تغییر وضعیت مچ دست خود و صفحه‌ی ساعت، به کج کردن، چرخاندن، جلو و عقب بردن و کلیک بر روی صفحه‌نمایش دستگاه بپردازد. تمام بخش‌های این دستگاه به استثنای دستبند آن در حقیقت یک جوی‌استیک است.

همانگونه که در ویدئوی انتهای مطلب شاهد آن خواهید بود، تیم توسعه‌دهنده‌ی این پروژه تعدادی از اپلیکیشن‌ها را برای این سیستم پورت کرده‌اند تا با استفاده از آن به نمایش چگونگی عملکرد این تکنولوژی بپردازند. از آنجا که دستگاه مذکور از چندین شیوه‌ی تعامل با نرم‌افزار بهره می‌برد، فرآیند تنظیم زمان، حرکت طولی در تقویم و حرکت در طی یک نقشه به مراتب ساده‌تر خواهد بود. جالب است که این تکنولوژی حتی امکان اجرای بازی Doom را بر روی صفحه‌نمایشی به این کوچکی فراهم می‌کند. حال باید امیدوار بود که یک کمپانی با توانایی‌های طراحی صنعتی بالا از این ایده‌ی نوظهور برای ایجاد یک ساعت هوشمند با ظاهر زیبا بهره گیرد.

دانلود ویدیو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات