Olympus دوربین کامپکت Style SH-1 را به لرزش‌گیر قدرتمند 5 محوره تجهیز کرد

یک‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
Olympus یکی از تولیدکنندگان بزرگ دوربین، در سال 2012 اولین سیستم 5 محوره‌ی لرزش‌گیر یا اصطلاحاً پایدارکننده‌ی خود را با OM-D E-M5 معرفی کرد. دوربین 1000 دلاری که در دوران خود یکی از بهترین محصولات بود. اما صنعت دوربین پیشرفت کرده و حالا در دوربین‌های ارزان‌تر هم به سیستم‌های لرزش‌گیر خوب نیاز است و لذا الیمپوس یک دوربین کامپکت ارزان و جالب را رونمایی کرده که در ادامه به بررسی مشخصات اصلی آن می‌پردازیم.
تبلیغات

همیشه لرزش دست و دوربین در عکاسی و فیلم‌برداری مزاحم بوده و به سیستم لرزش‌گیر دیجیتال یا اوپتیکال نیاز است. لرزش‌گیر اوپتیکال سخت‌افزاری است که لرزش‌های لنز را تا حدی خنثی می‌کند و انواع مختلفی دارد.

دوربین OM-D E-M5 الیمپوس یکی از دوربین‌هایی است که با بهره‌گیری از یک سیستم 5 محوره‌ی لرزش‌گیر، کار خود را به نحو احسن انجام می‌دهد. امسال هم الیمپوس یک دوربین ساده‌تر معرفی کرده که به لرزش‌گیر حرفه‌ای 5 محوره مجهز است. Stylus SH-1 یک دوربین «ببین و بگیر» یا کامپکت 400 دلاری است که به تازگی رونمایی شده است.

این دوربین مشخصات جالبی دارد؛ حسگر BSI CMOS آن عکس‌های 16 مگاپیکسلی تهیه می‌کند و لنز آن فاصله‌ی کانونی 25 تا 600 میلی‌متر دارد که بزرگ‌نمایی نوری 24 برابری حاصل آن است. گشادگی دیافراگم بین f/3 الی f/6.9 است. ویژگی دیگر، پردازنده‌ی TruePic VII است که در سری OM-D هم استفاده شده بود.

olympus-style-sh1-3

صفحه نمایش 3 اینچی LCD این دوربین دارای 460 هزار پیکسل است و قادر به فیلم‌برداری با رزولوشن 1080p و سرعت 60 فریم بر ثانیه است. عکاسی سریع دوربین هم سرعتی معادل 11 فریم بر ثانیه دارد.

olympus-style-sh1-4

برای اتصال بهتر از Wi-Fi داخلی استفاده شده است. رنگ دوربین مشکی، سفید و نقره‌ای است و قرار است از ماه می معادل اردیبهشت 93 روانه‌ی بازار شود. با توجه به سیستم نوری جالب و لرزش‌گیر 5 محوره به نظر می‌رسد که با یک دوربین ارزان و موفق روبرو خواهیم شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات