مقایسه‌ی Xperia Z Ultra و Xperia T2 Ultra از نظر صفحه نمایش

یک‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
مطالعه 3 دقیقه
سال گذشته سونی بزرگ‌ترین تلفن هوشمند خود را با نام Xperia Z Ultra معرفی کرد. قطر صفحه نمایش این فبلت عظیم‌الجثه 6.44 اینچ است و رزولوشن 1080p دارد. کیفیت صفحه نمایش Z Ultra بسیار خوب است و یکی از بهترین محصولات سال 2013 محسوب می‌شود. امسال سونی برای مشتریانی که بودجه‌ی کمتری دارند، یک فبلت دیگر به نام Xperia T2 Ultra در نظر گرفته که در برخی بازارهای آسیا فروش آن آغاز شده است. صفحه نمایش 6 اینچی این فبلت رزولوشن 720p دارد و در ادامه‌ی مطلب می‌خواهیم به مقایسه‌ی تصویری آن با Z Ultra بپردازیم.
تبلیغات

صفحه نمایش Xperia T2 Ultra رزولوشن پایین‌تری دارد ولیکن پنل IPS روی آن احتمالاً در افزایش کیفیت رنگ و از آن مهم‌تر، زاویه دید، بی تأثیر نخواهد بود.

با توجه به تصاویر زیر می‌توانید کیفیت رنگ، کنتراست و زاویه دید این فبلت جدید را با فبلت غول‌آسای Z Ultra سونی مقایسه کنید.

Xperia-T2-Ultra-z-Ultra 2
Xperia-T2-Ultra-z-Ultra 3
Xperia-T2-Ultra-z-Ultra 4
Xperia-T2-Ultra-z-Ultra 5
Xperia-T2-Ultra-z-Ultra 6
Xperia-T2-Ultra-z-Ultra 7
Xperia-T2-Ultra-z-Ultra 9
Xperia-T2-Ultra-z-Ultra 10
Xperia-T2-Ultra-z-Ultra 11
Xperia-T2-Ultra-z-Ultra 12

در مجموع با توجه به تصاویر فوق، مشخص است که سونی یک قدم مثبت دیگر در جهت ارتقای کیفی نمایشگر فبلت خود برداشته چرا که از نظر روشنایی و کیفیت رنگ به نظر شاهد بهبودهای چشمگیری هستیم، گرچه مشخص نیست که روشنایی نمایشگر در چه حد تنظیم شده است. از طرفی کنتراست در Z Ultra به نظر وضعیت بهتری دارد.. مهم‌تر از همه این که T2 Ultra یک فبلت رده متوسط بوده و در نوع خود، خوب ظاهر شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات