با +IM از مرورگر خود بعنوان یه پیام‌رسان چند سکویی استفاده کنید

یک‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
اگر شما مایلید تا به همه دوستان و همکاران خود دسترسی داشته باشید، لازم نیست تا مدام بین سرویس‌های گفتگوی مختلف جابه‌جا شوید. با زومیت همراه شوید تا شما را با بهترین راهکار موجود آشنا سازیم.
تبلیغات

شاید چند سال قبل، ارتباطات از طریق پیام‌رسان‌های آنلاین چندان متداول و جزء امور روزمره کاربران اینترنت به حساب نمی‌آمد. اما امروزه این شیوه از ارتباطات سریع جزئی لاینفک از زندگی بسیاری از مردم برای ارتباط با دوستان، همکاران و آشنایان به حساب می‌آید.شاید شما هم مثل نویسندگان زومیت، از چت به عنوان پل ارتباطی خود و همکارانتان استفاده کرده باشید و از طرفی مشغله کاری شما نیز بالا باشد و مدام نیاز به بررسی تاریخچه گفتگوها برای یادآوری موضوع مورد بحث و یا زمان آن، داشته باشید. البته این شیوه ارتباط برای پشتبانان فنی وب‌سایت‌ها و سرویس‌ها نیز بسیار کاربردی و حیاتیست (خصوصاً وقتی که امکان استفاده از ایمیل به هر دلیل وجود ندارد).

خوب تا اینجا همه چیز در رابطه با سرویس‌های پیام‌رسان سریع (چت) خوب است. اما یک مشکل؛ افراد مختلف از سرویس‌های پیام‌رسان متفاوت استفاده می‌کنند. مخاطبین شما شاید میان سرویس‌هایی نظیر AIM، فیس‌بوک، اسکایپ، یاهو، هنگ‌اوت و... پراکنده باشند. لازم به توضیح نیست که شاید خارج از حوصله شما باشد که هر یک از این سرویس‌ها را در یک تب جداگانه در مرورگر باز کنید یا اینکه نرم‌افزاری را نصب کنید که همه (و شاید برخی) از این سرویس‌ها را بصورت یک‌جا در خود جای دهد.

خبر خوب آن که خوشبختانه شما مجبور به این کارها نیستید. تمام آنچه شما بدان نیاز دارید، یک پیام‌رسان چند سکویی (Cross-Platform) و البته تحت وب است. اما خبر بد اینکه متأسفانه این گونه از سرویس‌دهنده‌ها رو به اضمحلال هستند. سال گذشته، گوگل، میبو را که یکی از قدیمی‌ترین سرویس‌دهنده‌های این عرصه بود از آن خود کرد و ایمو نیز از دریافت پیشنهادات مشابهی خبر داد. با این حال در اینجا فقط یک انتخاب باقی مانده است؛ یک پیام‌رسان که بتواند خلأ ناشی از عدم وجود سایر سرویس‌دهنده‌های مشابه را به خوبی پوشش دهد.

اسم این سرویس‌دهنده +IM است. وقتی برای اولین بار از این سایت دیدن می‌کنید، گزینه‌های مختلفی نظیر استفاده از ایمیل و حساب کاربری فیس‌بوک برای عضویت رایگان در آن، پیش رو خواهید داشت. هر چند شما می‌توانید کلاً بی‌خیال ایجاد حساب کاربری شده و فقط سرویس پیام‌زسان مورد نظر خود را برای ورود انتخاب نمائید.

مزیت ایجاد یک حساب کاربری مستقل در آیم پلاس این است که این سایت اطلاعات مربوط به تمامی حساب‌های کاربری دیگر پیام‌رسان‌ها را نیز در خود ذخیره خواهد کرد؛ با این ویژگی دیگر نیازی به ورود اطلاعات هر جساب در هر بازدید نبوده و در هر بار بازدید از آیم پلاس، همه حساب‌های کاربری اضافه شده نیز بصورت خودکار وارد خواهند شد. همچنین شما می‌توانید نوار آیم پلاس را نیز نصب کنید؛ افزوه‌ای کاربردی برای کاربران مرورگرهای کروم، اپرا و سافاری (تنها انتخاب برای کاربران اینترنت اکسپلورر استفاده از آیم پلاس در یک تب مستقل است). همچنین +IM نسخه موبایلی خود را نیز برای اغلب پلتفرم‌های رایج ارائه نموده تا امکان استفاده و چت بر روی تلفن‌همراه و تبلت را نیز برای کاربرانش فراهم سازد.

اگر می‌خواهید ابتدا فقط به تست و بررسی این سرویس‌دهنده بپردازید، کافی است بر روی آیکون یکی از سرویس‌های چت لیست شده نظیر فیس‌بوک، MSN، گوگل تاک و... کلیک کرده و نام کاربری و رمزعبور مربوطه را وارد نمایید (برای مشاهده تمامی سرویس‌ها بر روی دکمه More کلیک کنید). پس از وارد کردن اطلاعات کاربری، آیم پلاس شما را به سرویس مربوطه متصل کرده و شما پس از مشاهده لیستی از مخاطبین خود، می‌توانید گفتگوی خود را با هر یک از آنها آغاز نمایید.

البته واضح است که آیم پلاس زمانی قدرت واقعی خود را به رخ شما خواهد کشید که بتوانید به چندین سرویس پیام‌رسان به صورت همزمان دسترسی پیدا کنید. شما حتی اگر در این سایت عضو هم نشده باشید باز قادر خواهید بود تا از این ویژگی استفاده کنید. کافی است بر روی Plus Sign در گوشه بالا و سمت راست کلیک کرده و سرویس پیام‌رسان بعدی خود را برای چت انتخاب نمایید. این کار بسته به نیاز شما، بارها می‌تواند تکرار شود.

این تمام چیزی بود که باید در رابطه با سرویس‌دهنده دوست‌داشتنی آیم پلاس گفته می‌شد. اگر شما سرویس مشابه جذاب‌تر و کامل‌تری را به منظور دسترسی همزمان به چندین پیام‌رسان را سراغ دارید و یا تجربه‌ای از کار با آیم پلاس اندوخته‌اید، با ما و سایر کاربران زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات