جپن دیسپلی به زودی نمایشگرهای 4K کم‌مصرف برای تبلت‌ها تولید می‌کند

چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
تبلت‌های برتر کنونی موجود در بازار معمولا رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل دارند که در مقایسه با پرچمداران تلفن‌های هوشمند، تراکم پیکسلی بسیار پایین‌تری را ارائه می‌کنند. Japan Display قصد دارد این مشکل را حل کرده و نمایشگرهایی با رزولوشن 4K برای تبلت‌ها تولید کند که در مصرف انرژی بهینه باشند.
تبلیغات

امروزه وقتی صحبت از نمایشگرهایی با تراکم 500 پیکسل بر اینچ می‌شود، همه ما به یاد نمایشگر تلفن‌های هوشمند می‌افتیم. این در حالی است که چنین تراکمی برای نمایشگر تبلت‌ها هنوز کمی دور از ذهن است. جپن دیسپلی، کمپانی سازنده صفحه نمایش در این زمینه پیشرو بوده و اخیرا توانست یک پنل 12 اینچی 4K با تراکم 365 پیکسل بر اینچ را ارائه دهد. حال این کمپانی ژاپنی از یک نمونه اولیه پنل 10 اینچی 4K پرده برداشته که دارای تراکم فوق‌العاده 438 پیکسل بر اینچ است.

اما قصه به همین جا ختم نمی‌شود. چالشی که پیش روی اکثر کمپانی‌های سازنده پنل‌های نمایشگر وجود دارد این است که برای رسیدن به چنین رزولوشنی در نمایشگرهای تبلت‌های 10 و 12 اینچی با مشکل مصرف توان بسیار زیاد آن روبرو می‌گردند. تفاوت پنل جدید JDI در همین موضوع است. آنها مدعی شده‌اند که محصول جدیدشان با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل همان‌قدر انرژی مصرف می‌کند که پنل‌های معمول کنونی با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل که در تعدادی از تبلت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، مصرف می‌کنند. این بدان معنا است که احتمالا می‌توانیم شاهد ارائه تبلت‌هایی با رزولوشن 4K باشیم، بدون آن که مصرف انرژی آنها بیشتر از تبلت های کنونی باشد. البته مسلما استفاده از چنین پنلی روی قیمت تبلت‌ها نیز اثرگذار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات