سامسونگ برای پیروزی در مناقشه قضایی جدید با اپل، به یاری گوگل دل بسته است

سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
شاید شما هم همچون بسیاری دیگر شبانه روز دست به دعا هستید که بالاخره مناقشات قضایی بین سامسونگ و اپل پایان یابد، اما گویا جدال بین این دو غول دنیای فناوری پایان‌ناپذیر است. حال سامسونگ در دعوی پیش رو به حمایت گوگل دل بسته تا بتواند هیئت منصفه را متقاعد کند که به نفع کره‌ای‌ها رای دهند و اپل را وادار به پرداخت غرامت نماید.
تبلیغات

مناقشه جدیدی بین اپل و سامسونگ کلید خورده و طی آن اپل از رقیب کره‌ای به خاطر زیر پا گذاشتن 5 پتنت، شامل قابلیت‌های «Tap to Search» و «Slide to Unlock» شکایت نموده است. اما سامسونگ در طرف مقابل بیکار ننشسته و به دنبال آن است تا مهندسین گوگل را به دادگاه بیاورد تا در مورد خلق سیستم عامل اندروید صحبت کرده و به نفع سامسونگ شهادت دهند. شاید یکی از این افراد خود اندی روبین (خالق و مدیر پیشین بخش اندروید و مدیر کنونی بخش روباتیک گوگل) باشد. سامسونگ امیدوار است که شواهد و مدارکی که ارائه می‌دهد، یک بار برای همیشه ثابت کنند که سیستم عامل اندروید به طور کاملا مستقل از iOS توسعه داده شده است و دیگر بابت این موضوع در لابی دادگاه‌ها پرسه نزند!

ساکنان مانتن ویو معمولا سعی کرده‌اند در مناقشات بین اپل و سامسونگ وارد نشده و خود را از این جدل‌ها دور نگه دارند، اما در مورد دعوی اخیر می‌توان درک کرد که چرا سئولی‌ها سعی دارند تا پای گوگل را به دادگاه باز کنند. اپل از سامسونگ خواسته تا در ازای هر تلفن گلکسی که به فروش می‌رسد، 40 دلار را به عنوان حق پتنت به کاپرتینونشینان بپردازد!

در مقابل سامسونگ نیز از اپل شکایت نموده و مدعی شده که این کمپانی دو تکنولوژی سامسونگ را برای استفاده در آیفون و آیپد دزدیده است. همچون گذشته مناقشه جدید نیز به یک داستان دنباله‌دار تبدیل خواهد شد و باید منتظر باشیم و ببینیم که روند دادرسی به چه شکلی پیش خواهد رفت. طی هفته جاری انتخاب هیئت منصفه آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات