تماشا کنید: رقابت نمونه‌ی دو موتوره و یک موتوره‌ی مدل S تسلا در مسابقه‌ی درگ

چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش تسلا از نمونه‌ی دو موتوره‌ی مدل S تسلا با نام P85D پرده برداشت. بر اساس تست‌های انجام شده در زمان معرفی این محصول، بسیاری آن را سریع‌ترین سدان موجود خواندند. حال ویدئویی از مسابقه‌ی درگ نمونه‌ی تک موتوره و دو موتوره منتشر شده که نشان از قدرت P85D دارد.
تبلیغات

نمونه‌ی P85D مدل S تسلا از دو موتور الکتریکی در کنار سیستم رانندگی هوشمند بهره می‌برد. با بهره‌گیری از دو موتور الکتریکی، این خودروی سدان، در طول ۳.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ثانیه رسید که در نوع خود بسیار جالب توجه است. حال درگ تایمز، دو نمونه‌ی مدل S را کنار هم قرار داده و در یک مسابقه‌ی درگ قدرت هر یک را سنجیده است.

مدل دو موتوره‌ی S‌ تسلا در واقع یک غول الکتریکی است که نه تنها خودروهای الکتریکی را شکست می‌دهد، بلکه قادر است با بهترین‌های خودروهای سوپراسوپرت نیز به رقابت بپردازد. براساس اطلاعات منتشر شده نیروی تورک این خودرو برابر ۱۱۷۱ نیوتن‌متر است که واقعا یک عدد اعجاب انگیز برای تسلا به شمار می‌رود. برای درک بهتر موضوع بهتر است بدانید که نیروی تورک فورد موستانگ ۲۰۱۵ با موتور هشت سیلندر  نصف این میزان است. به لطف وجود انواع سیستم‌های ضدهرزگردی و انتقال نیروها به هر چهارچرخ، تسلا قادر است به‌راحتی نیروی موجود را مدیریت کرده و P85D را با سرعت هر چه تمام‌تر به سمت جلو هدایت کند.

 لینک دانلود

درگ‌تایمز برای ایجاد شرایط برابر و عدم برتری نمونه‌ی دو موتوره به‌دلیل بهره‌گیری از سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ، تست دیگری را در حالی که هر دو خودرو با سرعت ۵۶ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند، ترتیب داده است. در این تست نیز P85D قدرت خود را به نمایش گذاشته است.

لینک‌ دانلود

 نظر شما در مورد خودروهای الکتریکی و پیشرفت تسلا در چند سال اخیر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات