همکاری مرسدس‌بنز و ال‌جی برای توسعه‌ی سیستم رانندگی هوشمند خودرو

جمعه ۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
مرسدس‌‌بنز در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۳ از سیستم رانندگی‌ هوشمند خود با نام Intelligent Drive پرده برداشت. این کمپانی آلمانی در مسیر توسعه‌ی این سیستم و برای تولید نسل جدید سیستم دوربین‌های‌ هوشمند با ال‌جی همکاری می‌کند.
تبلیغات

مرسدس‌بنز در پی آن است تا سیستم‌رانندگی هوشمند خود را بیش از پیش قوی‌تر و هوشمند‌تر کند و در این راه نیز از کمک ال‌جی بهره می‌گیرد. کمپانی کره‌ای، مرسدس‌بنز را در زمینه‌ی ساخت نسل جدید دوربین‌ها یاری می‌کند. از این دوربین‌ها در خودروهای هوشمند مرسدس بنز استفاده خواهد شد. ال‌جی اعلام کرده که در آینده قطعات اصلی مورد نیاز در سیستم‌هوشمند خودروهای مرسد‌س‌بنز را تولید خواهد کرد.

سیستم مشترک تولیدی توسط این دو کمپانی براساس ADAS ال‌جی کار خواهد کرد. نام این سیستم برگرفته از Advanced Drive Assistance System است که شامل دوربین‌هایی است که سیستم رانندگی هوشمند در زمان تغییر خطوط حرکت خودرو، خواندن علائم راهنمایی سطح جاده، سنجش سلامتی راننده و شناسایی موانع در مسیر حرکت، اخطارهایی را به راننده نمایش می‌دهد.

ال‌جی همچنین استفاده از محصولات و فناوری‌های توسعه یافته توسط خود را در قالب سیستم‌ سرگرمی و ناوبری خودروها تایید کرد، از این‌رو باید در آینده شاهد استفاده از گجت‌های قابل حمل ال‌جی در خودروها به عنوان امکانات درونی باشیم.

با توجه به پیشرفت روزافزون گجت‌های موبایل و همچنین تمایل خودروسازان به سمت استفاده از سیستم‌های هوشمند، ارتباط گجت‌های موبایل و کامپیوترهای درون خودورها امری اجتناب ناپذیر است.

لینک دانلود

گوگل و اپل هر دو سیستم‌های ارتباطی خودرو‌ها با گجت‌های هوشمند اندرویدی و اپلی را معرفی کرد‌ه‌اند. هر دوکمپانی در کنار معرفی این سیستم‌ها، با خودروسازان نام‌آشنایی همکاری می‌کنند. برای مثال می‌توان به هیوندای سوناتای نمایش داده شده در نمایشگاه لس‌آنجلس اشاره کرد که قابلیت کار با هر دو سیستم‌ را دارا است.

در کنار توسعه‌ی سیستم ارتباطی ناوبری خودروها با گجت‌های هوشمند، گوگل اولین نمونه از خودوری هوشمند بدون راننده‌ی خود را نیز معرفی کرده است. این کمپانی سخت در تلاش است تا با توسعه‌ی هرچه بیشتر خودروهای هوشمند، آن‌ها را وارد چرخه‌ی استفاده‌ی تجاری کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات