گوگل: خودرو بدون راننده کاملا آماده است

سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
گوگل امروز اعلام کرد که اولین خودرو بدون راننده‌ خود را ساخته است. این خودرو آزمایش‌های گوگل را پشت سر گذاشته و به اعتقاد این شرکت، کاملا کار می‌کند. خودروی گوگل بدون نیاز به راننده، قادر به طی کردن مسیر است.
تبلیغات

سیستم خودرو بدون راننده‌ی گوگل به شکلی طراحی شده است که بر روی خودروهای سازگار نصب شود. در واقع گوگل در حال توسعه‌ی سیستمی است که از طریق آن بتوان خودروهای مختلف را هوشمند و بدونِ نیاز به راننده کرد.

تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید، خودوری تکامل یافته‌ی گوگل است. خودرویی که قادر است مسیر را بدون دخالت راننده‌، طی کند. در تصویر پایین، نسخه‌ی اولیه از خودروی هوشمند گوگل را مشاهده می‌کنید که اولین بار در ماه‌ می، به نمایش در آمد. نمونه‌ی اولیه حتی پدال یا چراغ نداشت.

google car mockup may 2014

مهندسان گوگل، طی ۷ ماه گذشته سخت در تلاش بوده‌اند تا مشکلات سر راه خودروهای هوشمند را حل کنند. این کمپانی چندین مدل خودروی هوشمند را ساخته تا نهایتا به این طرح برسد. خودروی هوشمند گوگل بطور کامل توسط کامپیوتر و سنسورها هدایت می‌شود.

گوگل می‌گوید: «ما موفق شدیم تمام سیستم‌ها را در کنار یکدیگر بکار گیریم تا خودروی بدون راننده‌ی کاملا کارآمد بسازیم.»

هدف گوگل برای تهیه‌ی خودروی بدون راننده، افزایش اطمینان و امنیت راننده است. البته راننده هر زمان که بخواهد می‌تواند هدایت خودرو را به دست بگیرد و سیستم هدایت خودکار را غیر فعال کند.

گوگل اعلام کرده که همچنان به تقویت سیستم هدایت بدون راننده‌ی خودرو خود ادامه می‌دهد و این سیستم به مرور بهبود خواهد یافت.

گوگل قصد دارد تعطیلات آخر سال را نیز بر روی خودروی بدون راننده‌ی خود کار کند و امیدوار است اولین ماشین مجهز به آن در سال ۲۰۱۵ روانه‌ی بازار مصرف کنندگان شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات