زومجی: آیا «DENUVO» می‌تواند پایانی بر بازار بازی‌های کپی و کرک شده باشد؟

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که بازی‌ها را به صورت کپی و با قیمت بسیار پایین‌تر از نسخه‌های اصل خریداری می‌کنید. شرکت‌های بازی‌سازی که میلیون‌ها دلار پول و هزاران ساعت از وقت‌شان را صرف ساخت بازی‌های ویدیویی می‌کنند به دنبال راهی برای خلاصی از  کپی شدن محصول‌شان هستند. سیستم‌های زیادی را آزمایش کرده‌اند که بیشتر آن‌ها شکست خوردند. در این شرایط حال نور امیدی به نام Denuvo به وجود آمده، اما آیا دنُوو می‌تواند پایانی بر بازی‌‌های کرک شده باشد؟
تبلیغات

احتمالا عرضه دیر هنگام نسخه‌های کامپیوتری Lords of The Fallen و Dragon Age شما را متعجب کرده است. اما نهایتا، این دو بازی هفته‌ی گذشته کرک شدند و در اختیار گیمرها قرار گرفتند. ولی موضوع جالب در مورد این دو بازی، مدت زمانی است که «کرک شدن» آنها به طول انجامید؛ زمانی بیش از یک ماه. این یک رخداد عجیب در بین بازی‌های پلتفرم PC است؛ چرا که اغلب بازی‌ها در روز عرضه (و یا حتی پیش از آن) کرک شده و پخش می‌گردند؟

برنامه‌ای که از Dragon Age: Inquisition محافظت کرد، یک تکنولوژی ضدسرقت جدید از شرکتی آلمانی به نام «Denuvo» (دنُوو) است. درواقع عملکرد این برنامه همچون یک میدان محافظتی در اطراف DRM بازی است – برای مثال DRM بازی Dragon Age سیستم EA Origin است- زبان به کار رفته در برنامه شرکت دنُوو، از «رفع اشکال» (Debugging)، «مهندسی معکوس» و «دستکاری فایل‌های اجرایی بازی» جلوگیری می‌کند. اینکه چگونه این کارها انجام می‌شود، رازی میان اعضای شرکت دنُوو است؛ اما دقیقا همین موضوع باعث بالا رفتن امنیت بازی‌های همچون Dragon Age می‌شود.

برای مطالعه‌ی این مقاله‌ی بحث‌برانگیز و جالب که توسط عماد عامری تهیه شده، به زومجی مراجعه کنید.

زومجی

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات