IDC پیش‌بینی کرد؛ رشد فروش تبلت‌ها تک رقمی می‌شود

پنج‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در طول سال‌های گذشته فروش آیپد‌ به بازار تبلت‌ها رونق داد، اما همانطور که می‌دانید در طول سه ماهه آخر سال ۲۰۱۴ فروش آیپد‌های اپل روند نزولی به خود گرفته و موسسه تحقیقاتی IDC پیش‌بینی کرده که این وضع در آینده بهتر نخواهد شد.
تبلیغات

در حالی که انتظار می‌رود تا ۴ سال آینده تبلت‌های مبتنی بر اندروید و ویندوز به رشد خود ادامه دهند، اما رشد آیپد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در واقع پیش‌بینی می‌شود تا چند سال آینده آیپد سهم بازار خود را با تبلت‌های کمپانی‌های دیگر شریک خواهد شد.

idc-tablet-1

این موضوع درباره عدم محبوبیت تبلت‌ها نیست، چرا که هنوز میزان فروش این نوع محصولات با رشد مثبت همراه است، اما کاربران از تبلت‌ها با توجه به هزینه‌ای که برای آن می‌پردازند، مدت زمان بیشتری استفاده می‌کنند. مخصوصا این محصولات با قدرت و کاربرد بالاتری که دارند برای برخی‌ها نقش یک کامپیوتر مستقل را نیز ایفا می‌کنند.

حال آیپد در موضعی دو به یک قرار گرفته، و از یک سو با تبلت‌های ویندوزی باید رقابت کند که مایکروسافت نسخه‌های جدید نرم‌افزاری را سریع برای آن ارایه می‌کند و از طرف دیگر با تبلت‌های اندرویدی که سهم قابل توجهی از بازار را در دست دارند و مدل‌های متنوعی از آن در سایزها و قیمت‌های مختلف در بازار موجود است.

sale-tablet-chart

رشد فروش تبلت‌ها سال گذشته زیاد بود اما پیش‌بینی می‌شود امسال با رشد ۷ درصد همراه شود و تا سال ۲۰۱۸ این رشد سال به سال کاهش یافته و به ۴ درصد برسد. البته چنین پیش‌بینی‌هایی معمولا دقیق نیست و عواملی همچون ارسال ویندوز ۱۰ برای تبلت‌های ویندوزی، خط‌مشی اپل برای آینده تبلت‌های آیپد و تصمیم گوگل برای عرضه تبلت‌های اندرویدی، در سهم فروش این نوع محصولات تاثیر خواهد داشت.

با وجود روند نزولی فروش تبلت‌، فروش لپ‌تاپ همچنان به قوت خود باقی است. بنابراین برای افرادی که قدرت واقعی یک کامپیوتر را می‌خواهند، مطمئنا تبلت‌ها پاسخگو نیستند. نظر شما در مورد فروش تبلت‌ها در سال‌های آینده چیست؟ آیا این محصولات می‌توانند به حیات خود ادامه دهند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات