ایرانسل: رشد 70 درصدی مصرف دیتای همراه در حوزه خاورمیانه و آفریقا تا سال 2018

پنج‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
طی مراسم ایرانسل در مشهد، مدیر عامل این کمپانی رشد نفوذ شبکه دیتای همراه در منطقه خاورمیانه و آفریقا را 70 درصد پیش‌بینی کرد.
تبلیغات

علیرضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل ایرانسل، پس از رونمایی از اینترنت همراه نسل 4 در شهر مشهد به ارائه آمار و پیش‌بینی‌هایی درباره آینده اینترنت همراه در منطقه پرداخت. وی با بیان این که ایرانسل خود را عهده‌دار مسئولیت تحقق بخشی از چشم‌انداز توسعه کشور در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی می‌داند، گفت:

میزان ترافیک ماهانه دیتای همراه در سال 2018 میلادی 15 اگزابایت خواهد بود و 10 میلیارد وسایل الکترونیک به هم متصل می شوند... شبکه LTE در 112 کشور جهان به صورت تجاری راه اندازی شده و 603 شبکه 3G در 216 کشور دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه سخنانش افزود:

تجمع مصرف دیتای همراه در منطقه خاورمیانه و آفریقا تا سال 2018 چیزی حدود 70 درصد رشد خواهد داشت.

قلمبر دزفولی با بیان این که «پهنای باند بیشتر، بهبود زمان پاسخگویی و بهبود عملکرد از مزایای شبکه LTE است»، گفت:

مدت زمان پاسخگویی در شبکه 4G به 50 میلی ثانیه کاهش می‌یابد.

وی در این مراسم به تشریح مزایای شبکه 4G LTE و اینترنت همراه با پهنای باند بالا پرداخته و در این رابطه آمارهایی را ارائه کرد:

به ازای هر 10 درصد افزایش پهنای باند، 1.2 درصد رشد GDP و به ازای هر یک درصد افزایش ضریب پهنای باند، 2 درصد نرخ اشتغال افزایش می‌یابد. تا 2017 بیش از یک میلیون شغل جدید در اثر توسعه MBB در آمریکا ایجاد می‌شود.

مدیر عامل ایرانسل، در پایان سخنان خود اعلام کرد که 67 شهر تحت پوشش 3G قرار دارند و در بیشتر مراکز استان‌ها شبکه 4G ایرانسل آماده بهره برداری است. وی همچنین میزان درآمد دولت طی هشت سال از پروژه ایرانسل را 17,300 میلیارد تومان اعلام کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات